تداوم طوفان «شاهین» درآب‌های ایران تا فردا/ وزش باد تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت


رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به استقرار چرخند حاره‌ای در دریای عمان، از وقوع بارش‌های شدید و احتمال وزش باد شدید با سرعت بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در شهرهای ساحلی دریای عمان خبر داد.

10/2/2021 2:43:38 PM
کد خبر: 7311

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به استقرار چرخند حاره‌ای در دریای عمان، از وقوع بارش‌های شدید و احتمال وزش باد شدید با سرعت بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در شهرهای ساحلی دریای عمان خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به استقرار سامانه چرخند حاره‌ای در دریای عمان اظهار کرد: فعالیت این سامانه سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار داده است و انتظار می‌رود که ادامه فعالیت این سامانه شرق و سواحل شرق هرمزگان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. با این حال این سامانه وارد خلیج فارس نخواهد شد.

وی با بیان اینکه از عمق نفوذ این سامانه به درون سواحل کاسته شده است، تصریح کرد: با این حال این سامانه حاره‌ای شهرهای ساحلی دریای عمان را در بر خواهد گرفت و وقوع بارش‌های شدید در سواحل و وزش باد شدید با سرعت بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در شهرهای ساحلی ‌پیش‌بینی می‌شود

ضیاییان با اشاره به افزایش ارتفاع موج در دریای عمان اظهارکرد: افزایش ارتفاع موج در برخی سواحل تا چهار متر و در مرکز طوفان یعنی مرکز دریای عمان تا شش متر انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اوج فعالیت این سامانه امروز (۱۰ مهر) است و تا فردا (۱۱ مهر) نیز ادامه خواهد یافت.  این سامانه از اواخر فردا (۱۱ مهر) به سمت کشورهای حاشیه جنوبی دریای عمان و خلیج فارس تغییر مسیر می‌دهد و می‌توان گفت که روز دوشنبه (۱۲ مهر) به‌طور کامل از سواحل ما عبور می‌کند.

ضیاییان در پایان نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد خیلی شدید، آبگرفتگی گسترده در معابر و لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها همچنین شکستن درختان و تخریب سازه‌های سست هشدار داد و گفت: در چنین شرایطی ممانعت از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آمادگی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادرسان، پرهیز از توقف، تردد و چرای دام در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد در جاده‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، استحکام‌بخشی به سازه‌های موقتی و ضعیف همچون گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی توصیه می‌شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.