بحران سوخت در انگلیس؛ لندن ویزاهای موقت برای جبران کمبود راننده صادر می‌کند


نخست‌وزیر انگلیس گفته است که برای مقابله با بحران کمبود راننده در قوانین مهاجرتی بازنگری خواهد کرد.

10/3/2021 1:48:22 PM
کد خبر: 7324

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم و به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز شنبه در اظهاراتی گفت: قوانین مهاجرت را مورد بازنگری قرار خواهم داد و برای مقابله با کمبود راننده که موجب کمبود شدید سوخت در این کشور شده است، احتمالاً ویزاهای موقت بیشتری صادر خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که برای 5000 راننده خارجی کامیون و 5500 کارگر مرغداری ویزای موقت کار صادر خواهد کرد.

ابتلای تعداد زیادی از رانندگان انگلیسی به ویروس کرونا و قرنطینه شدن آنها موجب شده است این کشور با بحران کمبود سوخت روبه‌رو شود.

تا روز جمعه بسیاری از ایستگاه‌های عرضه سوخت در انگلیس با کمبود شدید سوخت روبه‌رو بودند. گرچه وزرای کابینه بوریس جانسون ادعا کرده‌اند که بحران کمبود سوخت تا حد زیادی فروکش کرده است ولی خرده‌فروشان می‌گویند هنوز بیش از 2000 جایگاه عرضه بنزین با کمبود شدید سوخت مواجه هستند.

وزرای کابینه انگلیس برای مذاکره درباره چگونگی حل‌وفصل معضل مربوط به کمبود بیش از 100هزار راننده کامیون دیدار و گفت‌وگو کردند.

منتقدان بر این باورند که دولت انگلیس برای جلوگیری از بروز وضع موجود پیش‌‌بینی لازم را صورت نداده است و حتی این احتمال وجود دارد که فروش سوخت در روز‌های آینده سهمیه‌بندی شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.