ورود ۱۸ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور در هفته جاری


رئیس جمعیت هلال احمر گفت: برای نخستین بار در کشور ۱۸ میلیون دُز واکسن از نوع سینوفارم در یک هفته وارد می‌شود که نخستین محموله ۶ میلیونی از این ۱۸ میلیون دُز امروز به ایران رسید و تحویل وزارت بهداشت شد.

10/10/2021 8:58:19 AM
کد خبر: 7365

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم؛ کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر از ورود 18 میلیون دُز واکسن به کشور در قالب سه محموله طی هفته جاری توسط این جمعیت خبر داد و گفت: با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و همکاری و همراهی وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و گمرک برای نخستین بار در کشور 18 میلیون دُز واکسن از نوع سینوفارم در یک هفته وارد می‌شود که نخستین محموله 6 میلیونی از این 18 میلیون دُز امروز به ایران رسید و تحویل وزارت بهداشت شد.

وی تأکید کرد: به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون 58 میلیون و 390 هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده که با احتساب واردات دو محموله دیگر این میزان به 70 میلیون و 390 هزار دُز می‌رسد.

همتی با اعلام تزریق نزدیک به 63 میلیون دُز واکسن در کشور تصریح کرد: خوشبختانه با تداوم واردات واکسن از سوی هلال احمر به ایران، طبق اعلام وزارت بهداشت تا 17 مهرماه به میزان 44 میلیون و 378 هزار و 234 دُز واکسن در نوبت اول و 18 میلیون و 600 هزار و 554 دُز واکسن هم در نوبت دوم تزریق شده است. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 62 میلیون و 978 هزار و 788 دُز رسیده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با ابراز امیدواری از افزایش مراکز واکسیناسیون هلال احمر اضافه کرد: برای تسریع در واکسیناسیون سراسری و واکسینه شدن همه مردم، تعداد مراکز واکسیناسیون را هم به صورت مشترک و هم به صورت مستقل در همه استان‌ها افزایش داده‌ایم، بنابراین علاوه بر 307 مرکزی که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال بود در حال حاضر 29 مرکز مستقل واکسیناسیون هم فعال شده است.

همتی با اعلام برپا بودن تنها یک بیمارستان صحرایی در کشور گفت: با توجه به عدم نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی به بیمارستان‌های صحرایی برپاشده در کشور و کاهش میزان مراجعه بیماران، به جز بیمارستان صحرایی استان تهران که در شهرستان بهارستان همچنان برپا و فعال بوده، فعالیت سایر بیمارستان‌های صحرایی در استان‌ها به پایان رسیده است.

وی به اقدامات حمایتی هلال احمر برای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال‌احمر از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات حمایتی خود را با محوریت فعالیت‌های داوطلبانه، با مشارکت خیرین و داوطلبان آغاز و نسبت به توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی ویژه خانواده‌های متاثر از کرونا را تامین و در سراسر کشور هم اقدام کرد.

رئیس هلال احمر همچنین با اعلام اینکه کمبود تأمین دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیماران به صورت امانی برطرف شده است ادامه داد: با توسعه بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی، تشکیل کمپین اهدای نفس و نیز تأمین و تجهیز خانه‌های هلال سراسر کشور به کپسول‌های اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز، اکنون بیماران نیازمند می‌توانند برای تأمین تجهیزات درمانی به مراکز هلال احمر مراجعه کنند.

همتی خاطرنشان کرد: سازمان جوانان هلال‌احمر نیز از ابتدای شیوع این بیماری با اجرای طرح‌های متنوع از جمله آمران سلامت، ناظران سلامت، خادمان حسینی و ... به توصیه بر رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی میان مردم پرداخته و در همین راستا امدادگران هم در قالب طرح غربال‌گری کرونا ویژه مسافران ورودی از مبادی مرزی کشور، به کنترل این بیماری در کشور کمک کرده‌اند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.