رونمایی شمخانی از راهبردی که دهها هزار میلیارد دلار خسارت به صهیونیستها خواهد زد


پاسخ شمخانی به ادعای صهیونیستها درباره اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران با پوشش برجسته رسانه‌ای در منطقه مواجه شده است.

10/25/2021 9:16:59 AM
کد خبر: 7436

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، رسانه های رژیم صهیونیستی اخیراً از قول مقامات اسراییل اعلام کرده اند که تلاویو رسماً 1.5 میلیارد دلار برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست سایر مسیرها برای وادار کردن ایران به عقب‌نشینی‌های سنگین در حوزه فناوری هسته‌ای مصوب کرده است.

اگرچه ناظران میدانند که این نحو تبلیغات و ادعاها بیش از آنکه واقعی باشد مصداق لافی در غربت است اما از نگاه دیگر، این گونه ادعاها متفاوت از سایر شرارتهای صهیونیستهاست که به صورت پنهان انجام می‌شود.

صهیونیستها همواره در سالهای گذشته به صورت پنهانی شرارتهایی علیه تاسیسات هسته ای ایران و ضربه به ظرفیتهای اتمی کشورمان از جمله ترور دانشمندان ایران و یا برخی اقدامات دیگر انجام داده‌اند اما پاسخهایی هم دریافت کرده‌اند که شدت و درد آنها را خودشان بیش از دیگران می‌دانند و می‌فهمند! پاسخهایی که بعضاً مجبور شده‌اند چندین واسطه بین‌المللی را با التماس به سراغ ایران بفرستند تا از ایران بخواهد که روند تنبیه را متوقف کند!

اما این بار صهیونیستها مدعی شده‌اند که این بودجه 1.5 میلیارد دلاری را برای حمله مستقیم به مراکز هسته‌ای تصویب کرده‌اند!

البته پیشتر، پدر معنوی صهیونیستها یعنی امریکا در مانور موسوم به چالش هزاره که در سال 2002 و با هزینه بسیار سنگین به منظور تمرین حمله نظامی به ایران برگزار میشد از دشمن فرضی اش یعنی ایران شکست سنگینی خورد و این مانور به یک افتضاح بزرگ تاریخی تبدیل شد. از آن پس امریکا عملاً گزینه نظامی را بایگانی کرد اما آنچنان که برخی مقامات امریکایی در کتابهای خاطرات خود نوشته‌اند واشنگتن سعی کرده بلوفها و لافهای صهیونیستها را به عنوان اهرمی برای فشار به ایران در مسیر دیپلماسی به کار بگیرد!

اگرچه تهدید  اخیر صهیونیستها در خصوص تصویب بودجه 1/5 میلیارددلاری  برای اقدام بر علیه تاسیسات هسته ای ایران و همچنین برخی اظهارات مقام های این رژیم پیرامون اجرای تمرینات حمله هوایی برای حمله به ایران و مواردی از این دست را باید در چارچوب راهبرد افزایش فشار برای امتیاز گیری در میز مذاکرات مورد توجه قرار داد اما پاسخ دریابان علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران به این ادعاها  را باید به نوعی رمز گشایی از دکترین جمهوری اسلامی ایران در قبال تهدیدات رژیم صهیونیستی قلمداد کرد.

مقام عالی امنیتی ایران امروز در صفحه شخصی خود به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی و عبری نوشت:
"رژیم صهیونیستی بجای  اختصاص بودجه 1/5 میلیارد دلاری برای شرارت علیه ایران به فکر تامین دهها هزار میلیارد دلار بودجه برای بازسازی خسارتهای ناشی از پاسخ کوبنده ایران باشد."

پیام مهم شمخانی با پوشش گسترده رسانه های منطقه ای و بین المللی روبرو شد واکنشهای متفاوتی را بدنبال داشتند.

برخی در این باره گفتند اگر ایران بخواهد در پاسخ به حمله‌ی صهیونیستها اقدام متناسبی را انجام دهد قاعدتاً هزینه ای برابر با چند هزار میلیارد به دنبال نخواهد شد! چرا که این رقم بسیار بالایی است.

اگرچه این نگاه در ابتدا می تواند منطقی جلوه کند لیکن واقعیت نهفته در پیام کوتاه شمخانی ناظر به تبیین راهبرد جمهوری اسلامی در قبال اقدام مستقیم رژیم صهیونیستی بر علیه ایران است که محاسبات متفاوتی را می طلبد.

بعضی کارشناسان در رمزگشایی از این تهدید اقای شمخانی میگویند: اگرچه وقتی صهیونیستها به نحو پنهان شرارت میکنند پاسخهای متقارن و متناسبی دریافت میکنند اما اگر تهدید اشکار آنها عملیاتی شود قاعدتاً پاسخ ایران تناسبی با شرارت صهیونیستها نخواهد داشت و ماشه ای فعال می شود که حاصل آن خسارت های غیر قابل تصور به موجودیت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

در صورت حمله اسراییل طبیعتاً ایران،موجودیت رژیم صهیونیستی را با حملات و اقدامات مستقیم و سنگین و بدون وقفه مورد هدف قرار خواهد داد و این اقدام بدلیل آن که مساوی با از میان رفتن موجودیت رژیم صهیونیستی است هزینه ای کمتر از چند ده هزار میلیارد برای آنها بدنبال نخواهد داشت.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.