شرایط برگزاری حضوری مسابقات ربوکاپ ۱۴۰۱


رییس کمیته ملی ربوکاپ با بیان اینکه مسابقات ربوکاپ در سال جاری به صورت مجازی برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری این مسابقات در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد و در صورت فراهم بودن شرایط این مسابقات به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

10/31/2021 9:43:55 AM
کد خبر: 7486

رییس کمیته ملی ربوکاپ با بیان اینکه مسابقات ربوکاپ در سال جاری به صورت مجازی برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری این مسابقات در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد و در صورت فراهم بودن شرایط این مسابقات به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، دکتر موسی‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند برگزاری مسابقات ربوکاپ گفت: امسال با دستور دکتر طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و با حمایت و همکاری دانشگاه آزاد قزوین و کمیته ملی ربوکاپ، برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات ربوکاپ ۱۴۰۱ در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مسابقات ملی ربوکاپ هر ساله در فروردین ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: به دلیل پیک شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی کرونا، این مسابقات در فروردین ماه سال جاری به صورت مجاری برگزار شد و در صورتی که در سال ۱۴۰۱ با کاهش نرخ فراگیری کرونا و افزایش واکسیناسیون مواجه باشیم و طبق دستور العمل‌های ستاد ملی کرونا، این مسابقات در سال ۱۴۰۱ به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

موسی‌خانی با بیان اینکه این مسابقات در سال گذشته به صورت مجازی و غیر حضوری در سطح جهانی و ایران اوپن برگزار شد، یادآور شد: برگزاری مجازی این مسابقات در بخش نرم افزار و سخت افزاری بر اساس دستور العمل‌های خاصی بوده است و مشکلی در برگزاری آن نداشتیم، ولی امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این مسابقات به صورت حضوری برگزار شود، چون هم کیفیت برگزاری مسابقات بالاتر است و هم شور و هیجان آن بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، ربوکاپ یا جام جهانی ربات‌ها، یک پروژه بین‌المللی برای ارتقای هوش مصنوعی، رباتیک و دیگر زمینه‌های مرتبط است. فدراسیون جهانی ربوکاپ در تلاش است تا با طرح مسائل استاندارد که دامنه گستره آن تمامی فناوری‌های موجود را به مشارکت و آزمون فرا می‌خواند به پرورش تحقیقات هوش مصنوعی و ربات‌های هوشمند بپردازد.

ربوکاپ آزاد ایران نیز از سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرد، برای این منظور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان پیشرو در برگزاری مسابقات ربوکاپ در ایران، طرحی را آماده و برای فدراسیون جهانی ربوکاپ ارسال کرد. این طرح توسط فدراسیون ربوکاپ مورد پذیرش قرار گرفت و متعاقب آن اولین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از ۱۸ تا ۲۰ فروردین سال ۱۳۸۵ برگزار شد.

در این دوره از مسابقات حدود ۱۰۰ تیم در قالب ۷ رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دومین دوره این رقابت از ۱۶ تا ۱۸ فروردین سال ۱۳۸۶ برگزار شد و طی آن ۲۶۰ تیم در قالب ۱۵ رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند و در سومین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران نیز با میزبانی از ۳۰۰ تیم در ۱۷ رشته از ۱۵ تا ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۸۷ برگزار شد.

این مسابقات تاکنون به صورت سالانه در فروردین ماه برگزار شده است، ولی در فروردین ماه سال جاری شاهد برگزاری مجازی مسابقات ملی و مقدماتی ربوکاپ و همچنین مسابقات جهانی با حضور تیم‌های داخلی و خارجی بودیم و برخی از تیم‌های ایرانی موفق به کسب رتبه در این رقابت‌ها شدند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.