واکنش متفاوت حزب‌الله عراق به خبر سوء‌قصد به جان نخست‌وزیر


مسئول امنیتی «کتائب حزب‌الله عراق» به خبر سوء‌قصد به جان «مصطفی الکاظمی» واکنش نشان داد و آن را نمایشی نخ‌نما خواند.

11/7/2021 10:56:39 AM
کد خبر: 7530

به گزارش سارنا به نقل از فارس، «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی «کتائب حزب الله» عراق، بامداد امروز یکشنبه، (۷ نوامبر) در صحت خبر سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق ابراز تردید کرد. 

ابوعلی در مطلب کوتاهی در کانال تلگرامی‌ خود، سوء‌قصد به جان «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و حمله پهپادی به منزل محل اقامت او در بغداد را نمایشی خواند.

 

وی نوشت: «ایفای نقش قربانی[بودن] از شیوه‌های نخ نمایی است که دیگر به تاریخ پیوسته. بنا بر اطلاعات موثق ما، در عراق هیچ کسی حتی تمایلی ندارد برای هدف قراردادن منزل نخست وزیر سابق، یک پهپاد خرج کند [ضرر کند]».

العسکری نوشت: «اگر کسی بخواهد به این "موجود فیس‌بوکی" آسیب برساند، راه‌های کم‌هزینه‌تر و مطمئن‌تر بسیاری برای رسیدن به آن وجود دارد».

مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق ادامه داد: «مسخره است که او ملت را به خویشتنداری و آرامش دعوت می‌کند، معلوم نیست چه کسی ممکن است نگران او شود یا کنترل خود را از دست دهد؟! خدا لعنت کند خودش را و آنکه او را تأیید کرد [تا نخست‌وزیر شود]».

ابوعلی در حالی درباره اصل حادثه ابراز تردید می‌کند که اخبار دیشب ضد و نقیض گزارش می‌شود. دیشب «گروه رسانه‌ای امنیتی عراق» وابسته به ارتش در بیانیه خود اعلام کرد که نخست‌وزیر هنگام حادثه در منزل نبوده اما امروز شبکه الجزیره به نقل از منابعی که هویتشان را فاش نکرد نوشت که نخست‌وزیر در منزل بوده است.

همچنین درباره آسیب وارد شده در پی این حادثه اخبار اغراق‌آمیزی مخابره شد. در حالی که اعلام شد ستون‌هایی از دود به آسمان رفته (کنایه از شدت حمله)، صابرین نیوز گزارش کرد که پهپاد کوچکی به ساختمان برخورد کرده و هیچ آسیبی هم به ساختمان وارد نشده است.

برخی ناظران این اتفاقات را به نتیجه انتخابات اخیر بی‌ارتباط نمی‌دانند. با اعلام نتیجه انتخابات پارلمانی عراق که روز دهم اکتبر (۱۸ مهرماه) برگزار شد، شماری از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به نتیجه اعلامی اعتراض کردند و از دستکاری در نتایج این انتخابات سخن گفتند. در پی این اعتراض‌ها، وضعیت سیاسی عراق متشنج است.

تعدادی از شهرهای عراق نیز از پس از اعلام نتیجه اولیه شاهد تظاهرات‌های متعدد در اعتراض به نتیجه انتخابات بودند به‌نحوی که معترضان خواستار شمارش دستی کلیه آراء شدند چراکه معتقد بودند در شمارش الکترونیکی آراء، دستکاری صورت گرفته است.

برخی سیاستمداران عراقی نیز با تایید نفوذ امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، فرضیه دستکاری و دخالت این طرف‌های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تأیید کردند.

جمعه پیش تظاهرات مردم در بغداد به خشونت کشیده شد و در درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان، دست‌کم یک نفر کشته و ۱۲۵ نفر زخمی شدند. نخست‌وزیر دستور تحقیق جامع در این خصوص را صادر کرد. شنبه نیز شمار زیادی از معترضان عراق به نتایج انتخابات و درگیری نیروهای امنیتی با تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و آتش زدن خیمه‌های تحصن آن‌ها در نزدیکی ورودی‌های منطقه سبز، به خیابان‌ها آمدند. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.