سرانجام نامعلوم ۱۸میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ در طرح تفحص مجلس مشخص می‌شود


نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در طرح تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی، سرانجام نامعلوم ۱۸میلیارد دلار ارز یارانه‌ای مشخص خواهد شد.

11/7/2021 12:28:25 PM
کد خبر: 7535

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد دولت در اجرای قانون تأمین کالای اساسی مردم و تخصیص ارز 4200تومانی در مجلس، گفت: ارز دولتی پرونده طولانی دارد و از همان زمان که به ارز جهانگیری معروف شد، تعداد بسیاری این ارز را دریافت کردند و حتی کالای اساسی وارد نکردند، حدود 18 میلیارد دلار با قیمت‌های مختلف ارز یارانه‌ای دریافت کردند و در بازار آزاد فروختند و یا کالا وارد کرده با نرخ آزاد فروختند و یا کلاً کالایی وارد نکردند.

وی در همین راستا افزود: براین‌اساس این موضوع نیاز به یک تحقیق و تفحص جامع دارد تا مشخص شود چه‌کسانی این ارز را دریافت کرده‌اند و آیا طبق تعهد خود عمل کرده‌اند یا خیر.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: نهاد‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات و یا سازمان بازرسی در بسیاری اوقات این مسایل را بررسی می‌کنند، اما اکنون مجلس به‌عنوان پشتیبان وارد این کار شده است تا گزارش‌های متقن و دقیقی را که به دستش می‌رسد تجمیع و به دستگاه قضایی ارسال کند.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی تأکید کرد: در طرح تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز 4200تومانی، سرانجام نامعلوم 18 میلیارد دلار ارز یارانه‌ای مشخص خواهد شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.