وزیر بهداشت: ۸۰ درصد جمعیت را تا پایان آبان واکسینه می‌کنیم


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: امیدواریم که به لطف الهی تا پایان آبان ماه بتوانیم ۸۰ درصد جمعیت را واکسینه کنیم و اگر این اتفاق بیفتد خاطرمان آسوده می‌شود.

11/8/2021 12:10:41 PM
کد خبر: 7550

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در نشست خبری صبح امروز در این وزارتخانه اظهار کرد: در شروع کارمان در دولت جدید، روزانه 50 هزار مبتلا، بالای 700 مرگ و میر و حدود 8 هزار بستری در آی‌سی‌یو داشتیم و فاجعه ملی را در موج پنجم شاهد بودیم و بنابراین در ابتدای کار، اولویت خود را مقابله با کرونا قرار دادیم.

وی افزود: از دی‌ماه 99 تا تیرماه 1400 فقط 5 میلیون واکسن تزریق شده بود و در هفته اول شروع به کار، ما هیچ واکسنی نداشتیم و همه تزریق شده بودند و علت افزایش واردات واکسن کرونا، همت ریاست جمهور و معاون اول او و همدلی میان دستگاه‌های مختلف مانند بانک مرکزی، هلال احمر و ... بود و به سرعت تامین واکسن انجام گرفت و تا امروز 150 میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همکاران ما در بخش‌های مختلف زحمت کشیدند تا جان مردم را نجات دهند. ما 95 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌ایم و علت این موفقیت، این بود که مردم به ما کمک کردند و برای اولین بار بعد از انقلاب مردم یک حرکت زیبا را شکل دادند و در مراکز واکسیناسیون تعداد زیادی دانشجو و داوطلب حضور دارند و اگر می‌خواستیم با امکانات خود، واکسیناسیون را انجام دهیم یک‌سال طول می‌کشید.

وی گفت: ما در هفته پیش جلسه‌ای با سازمان‌های بین‌المللی داشتیم که باعث تعجب آنها بود که چگونه این موفقیت در واکسیناسیون شکل گرفته است.

عین‌اللهی درباره واکسن های ایرانی کرونا تصریح کرد: بحث تولیدات داخلی می‌تواند تضمین خوبی ایجاد کند زیرا کرونا و بیماری‌های مشابه تهدید آینده برای ما خواهند بود؛ 5 مرکز تولید واکسن در کشور داریم، برکت، فخرا، رازی، سیناژن و پاستور به تولید واکسن کرونا می‌پردازند و تا به امروز حدود 13 میلیون دوز از تولید داخلی تحویل گرفته‌ایم و 12 میلیون دوز نیز آماده عرضه به بازار است و امیدواریم برای دوز سوم یا یادآور بتوانیم از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: امیدواریم که به لطف الهی تا پایان آبان ماه بتوانیم 80 درصد جمعیت را واکسینه کنیم و اگر این اتفاق بیفتد خاطرمان آسوده می‌شود.

وی گفت: کشورهای اروپایی و همجوار در موج ششم هستند و آمریکا و روسیه آمار ابتلای بالایی دارند، اگر واکسیناسیون در این سطح انجام نمی‌شد ما نیز تجربه تلخ موج پنجم را تکرار می‌کردیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه واکسیناسیون میزان ایمنی فرد را افزایش می‌دهد اما ویروس در حال گردش است، تصریح کرد: امیدواریم میزان بستری بیماران بدحال کاهش یابد. ما رکورددار واکسیناسیون در روز هستیم و حدود بیش از یک میلیون دوز واکسن در روز تزریق می‌کنیم و در هفته رکورد 8 میلیون دوز را زدیم که معادل کل جمعیت هدف برخی کشورهای همسایه است.

وزیر بهداشت گفت: فعلا ما جشن پایان کرونا در جهان نخواهیم داشت و باید با کرونا تا زمان ریشه‌کنی آن مبارزه کنیم و کرونا یک پدیده جهانی است و نمی‌توان صرفا در یک کشور آن را ریشه‌کن کرد.

عین‌اللهی افزود: در زمینه تولید داروهای ضدکرونا به خودکفایی رسیده‌ایم سه شرکت تولیدکننده فاویپیراویر و 8 شرکت تولیدکننده رمدسیویر داریم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.