انگلیس: خطر بروز جنگ با روسیه بیش از هر زمان دیگری است


رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس هشدار داد که خطر بروز جنگ با روسیه بیش از هر زمان دیگری در طول دوران جنگ سرد است.

11/14/2021 9:03:29 AM
کد خبر: 7576

به گزارش سارنا به نقل از فارس، ژنرال «نیک کارتر» رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس هشدار داد که خطر بروز جنگ تصادفی میان روسیه و غرب بیش از هر زمان دیگری در طول دوران جنگ سرد است.

وی که با رادیو تایمز مصاحبه می‌کرد، گفت: «من فکر می‌کنم در دنیایی بسیار رقابتی‌تر در مقایسه با 10 یا 15 سال گذشته هستیم و فکر می‌کنم که ماهیت رقابت میان کشورها و قدرت‌های بزرگ به تنش‌های بزرگتر منجر شود و فکر می‌کنم که تنش چیزی است که باید مراقب آن بود».

ژنرال کارتر شرایط کنونی را با زمان‌های پیشین و هنگامی که وی در ارتش در سال 1978 بود مقایسه کرد.

وی اضافه کرد: «زمانی که شما و من بزرگ می‌شدیم، جهان، دنیای دوقطبی بود.  دو بلوک: اتحاد جماهیر شوروی و غرب. پس از آن به دوره‌ای رفتیم که جهان تک قطبی بود و آمریکا کاملا برجسته بود».

این ژنرال ارتش انگلیس اضافه کرد: «من فکر می‌کنم ما در حال حاضر در دوره‌ای هستی که جهان چند قطبی‌تر شده و فکر می‌کنم که در جهان چند قطبی مردم برای اهداف مختلف و دستورالعمل‌های مختلف رقابت می‌کنند و در این شرایط، خطر بیشتری وجود دارد که تنش منجر به چیزهای بیشتری شود».  

کارتر سیاستمداران را درباره تشدیدهای غیرضروری بر حذر داشت و گفت: «مردم در نهایت نباید اجازه دهند که ماهیت جنگ طلبانه برخی از سیاست‌ها، ما را در موقعیتی قرار دهد که تشدید تنش منجر به محاسبات اشتباه شود».

وی ادامه داد: «بسیاری از ابزارها و مکانیزمهای ستنی دیپلماتیک که ما با آن در دوران جنگ سرد بزرگ شدیم در اینجا کاربردی ندارد و بدون این ابزارها و مکانیزم‌ها، خطر بزرگتری وجود دارد که تشدید‌ها بتواند به محاسبات اشتباه منجر شود».

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.