استقبال وزیر خارجه ترکیه از کریدور اسلام آباد-تهران-استانبول


وزیر امور خارجه ترکیه ضمن استقبال از کریدور اسلام آباد-تهران-استانبول، راه‌اندازی مسیر ارتباطی زنگزور را نیز مایه خرسندی دانست.

11/28/2021 9:51:58 AM
کد خبر: 7678

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم و به نقل از آناتولی،‌ مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان در حال برگزاری است، گفت: یکی از حوزه‌های مهمی که باید روی آن متمرکز شویم، تجارت و ارتباطات منطقه‌ای است.

چاووش‌اوغلو ضمن اشاره به بروز برخی تغییرات تاریخی در زنجیره تامین جهانی، گفت: آسیا نه تنها به عنوان یک مرکز تولید، بلکه به عنوان بزرگترین بازار مصرف کننده در حال رشد است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع، فرصت‌های قابل توجهی را برای همه ما فراهم می‌کند. اکو باید به عنوان پل همکاری تجاری و اقتصادی بین آسیا و اروپا عمل کند. باید تلاش بیشتری کنیم تا اکو را به یک ساختار نتیجه گرا تبدیل کنیم. تحقق چشم انداز 2025 برای این امر حیاتی است.

چاووش اوغلو ادامه داد: به عقیده من اکو به عنوان سازمانی که در قلب مسیرهای تجاری تاریخی و مراکز فرهنگی قرار دارد، باید فعال‌تر عمل کند.

وزیر خارجه ترکیه ضمن استقبال از کریدور اسلام آباد-تهران-استانبول، اظهار داشت: تصمیم راه‌اندازی مسیر ارتباطی جاده‌ای و ریلی در قفقاز جنوبی به‌ویژه زنگزور مایه خرسندی است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.