در صورت عدم همراهی دموکراتها؛

ترامپ: تعطیلی دولت آمریکا ممکن است ماهها یا سالها به طول انجامد!


با شکست مذاکرات رئیس جمهور و رهبران حزب دموکرات آمریکا بر سر بودجه پیشنهادی کاخ سفید برای ساخت دیوار مرزی مکزیک، ترامپ از آمادگی خود برای طولانی تر شدن تعطیلی دولت فدرال خبر داد!

1/5/2019 8:42:52 AM
کد خبر: 772

به گزارش سارنا به نقل از رویترز، با شکست مذاکرات میان «دونالد ترامپ» و اعضای برجسته حزب دموکرات در کنگره آمریکا بر سر تصویب بودجه ۵ میلیارد دلاری مورد تقاضای ترامپ برای احداث دیوار مرزی مکزیک، تعطیلی دولت فدرال آمریکا همچنان ادامه می یابد.

با وجود آنکه ترامپ نشست روز جمعه خود با اعضای حزب دموکرات در کاخ سفید را سازنده دانست؛ «نانسی پلوسی» رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا این نشست را «ستیزه جویانه» خواند و گفت: «اما حزب دموکرات به این تشخیص رسیده است که تا زمانی که دولت را بازگشایی نکنیم، قادر نخواهیم بود به درستی این [مسئله بودجه] را حل و فصل کنیم. و ما این مسئله را برای شخص رئیس جمهور روشن کردیم».

در همین ارتباط، «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا پس از نشست کاخ سفید به خبرنگاران گفت که در این نشست «ما به رئیس جمهور گفتیم که لازم است دولت را باز کنیم. او [ترامپ] مقاومت کرد. در واقع، او گفت که دولت را برای مدت زمان طولانی، ماهها یا حتی سالها، تعطیل نگه می دارد».

ترامپ نیز در گفتگو با خبرنگاران تصدیق کرد که به رغم امیدواری به امکان بازگشایی دولت فدرال ظرف چند روز آینده، آمادگی دارد که تعطیلی دولت فدرال برای ماهها یا حتی سالها به طول انجامد!

گفتنی است که این تعطیلی دو هفته ای که یک چهارم ارگانها و ادارات تحت نظارت دولت فدرال آمریکا را متأثر ساخته، تاکنون حدود ۸۰۰ هزار نیروی کار فدرال را بدون پرداخت دستمزد به حال خود رها کرده است. دلیل آن نیز پافشاری ترامپ بر حمایت خود از لایحه بودجه ای است که هزینه های لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را تأمین می نماید؛ دیواری که ساخت آن از جمله وعده های انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ بود.

منبع: مهر

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.