تاکید پنتاگون بر آمادگی برای دفاع از اوکراین


وزارت دفاع آمریکا با نگران‌کننده خواندن اتفاقات در مرز روسیه و اوکراین، تاکید کرد که واشنگتن متعهد به کمک به اوکراین برای دفاع از قلمرو مستقل خود است.

12/5/2021 10:53:21 AM
کد خبر: 7745

به گزارش سارنا به نقل از فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا از آمادگی این کشور برای کمک به اوکراین در صورت وقوع تهاجم از سوی روسیه خبر داد.

آستین در این باره گفت: «ایالات متحده نگران اتفاقاتی است که در مرزهای روسیه با اوکراین رخ می‌دهد و آماده است آنچه را که برای دفاع از قلمرو مستقل خود نیاز دارد، به کی یف ارائه دهد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی درباره یک گزارش رسانه‌ای مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین با ۱۷۵ هزار نظامی توضیح داد: «ما به اندازه نیروها در مناطق مرزی، برخی از چیزهایی که در فضای اطلاعاتی رخ می‌دهد، و آنچه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد نگاه می‌کنیم، و این واقعاً نگرانی ما را افزایش می‌دهد. ما روی آن‌ها تمرکز می‌کنیم».

رئیس پنتاگون اظهار داشت: «البته ما متعهد به کمک به اوکراین برای دفاع از قلمرو مستقل خود هستیم. تا اوکراین آنچه را که برای دفاع از قلمرو مستقل خود نیاز دارد، داشته باشد».

بر اساس این گزارش، آستین ضمن اجتناب از گمانه‌زنی در مورد اینکه در صورت وقوع تهاجمی علیه اوکراین، آمریکا چه خواهد کرد، گفت: «شنیدید که دیروز رئیس جمهور [آمریکا جو بایدن] گفت که در حال بررسی تعدادی ابتکار عمل است، بنابراین من نمی‌خواهم جلوتر از رئیسم صحبت کنم».

روزنامه «واشنگتن‌پست» روز شنبه به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور مدعی شد روسیه در حال آماده‌سازی زمینه برای یک حمله نظامی گسترده علیه اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲ با مشارکت ۱۷۵ هزار نیرو است.

«جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو نیز ضمن متهم کردن روسیه به انجام اقداماتی برای بی‌ثباتی اوکراین در داخل این کشور، اما ابراز امیدواری کرد که همکاری دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا به جلوگیری از وقوع فاجعه در اوکراین کمک کند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.