ثبت ۵ زلزله بیش از ۴ ریشتر در کشور/وقوع بیشترین زلزله‌ در استان‌های فارس و بوشهر


بزرگترین زلزله در هفته گذشته در وحدتیه استان بوشهر با بزرگای ۴.۶ به ثبت رسید. ضمن آنکه در همین بازه زمانی ۹ زلزله کمتر از ۴ در ۵ استان کشور رخ داد.

1/5/2019 8:58:00 AM
کد خبر: 778

بزرگترین زلزله در هفته گذشته در وحدتیه استان بوشهر با بزرگای ۴.۶ به ثبت رسید. ضمن آنکه در همین بازه زمانی ۹ زلزله کمتر از ۴ در ۵ استان کشور رخ داد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، در هفته گذشته که بزرگترین زلزله در وحدتیه استان بوشهر با بزرگای ۴.۶ رخ داد، شهرپیر استان فارس با زلزله ای به بزرگای ۴.۵، حاجی آباد استان هرمزگان با زلزله ای به بزرگای ۴.۳ و ارزوئیه استان کرمان بازلزله ای به بزرگای ۴.۱ لرزیدند.

علاوه بر آن در هفته گذشته، خوی استان آذربایجان غربی با زلزله ۳.۴، لافت استان هرمزگان با زلزله ۳.۱، کنار تخته استان فارس با زلزله ۳.۱، مزایجان استان فارس با زلزله ۳.۷ و ۳.۲، سعد آباد استان گلستان با زلزله ۳.۳، بالاده استان فارس با زلزله ۳.۱ و صیدون استان خوزستان با زلزله ۳.۴ لرزیدند.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است: 

شنبه ۸ دی

در کلاردشت استان مازندران زلزله ۲.۷، سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، سالند استان خوزستان زلزله ۲.۶، شبانکاره استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ رخ داد که عمق این زمین لرزه آخر در ۱۴ کیلومتری عمق زمین و کانون آن در ۹ کیلومتری شبانکاره، ۱۵ کیلومتری سعدآباد و۱۶ کیلومتری وحدتیه استان بوشهر بود.

یکشنبه ۹ دی

زلزله ۴.۳ حاجی آباد استان هرمزگان اولین زلزله مهم روز ۹ دی بود که عمق آن در ۱۴ کیلومتری و کانون رومرکز این زلزله در ۲۱ کیلومتری حاجی آباد، ۵۰ کیلومتری درز و ۵۱ کیلومتری دوبرجی این استان گزارش شد.

در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹، دهرم استان فارس زلزله ۲.۹، آبدانان استان بوشهر زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

در خوی استان آذربایجان غربی در این روز زلزله ای به بزرگای ۳.۴ رخ داد که عمق آن در ۶ کیلومتری و کانون این زمین لرزه در ۱۷ کیلومتری خوی و ۲۹ کیلومتری ایواوغلی آذربایجان غربی و ۲۸ کیلومتری تسوج استان آذربایجان شرقی بوده است.

 دوشنبه ۱۰ دی

در این روز، جیرفت استان کرمان زلزله ۲.۵، کلاته خیج استان سمنان زلزله ۲.۸،کلات استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، دانسفهان استان قزوین زلزله ۲.۵، کوهبنان استان کرمان زلزله ۲.۵، خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۸ را تجربه کردند.

ارزوئیه استان کرمان زلزله ای با بزرگای ۴.۱ را تجربه کرد که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون این زمین لرزه در ۳۸ کیلومتری ارزوئیه و ۵۶ کیلومتری فاریاب استان کرمان و ۴۲ کیلومتری سرگز استان هرمزگان به ثبت رسید. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه است.

سه شنبه ۱۱ دی

روزسه‌شنبه نیز قصرشیرین استان کرمانشاه با زلزله ۲.۹، انبار الوم استان گلستان با زلزله ۲.۷ و دو گنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد با زلزله ۲.۷  ، اسدیه استان خراسان جنوبی با زلزله ۲.۸، مشگین شهر استان اردبیل با زلزله ۲.۹، سومار استان کرمانشاه با زلزله ۲.۷، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۵، خوی استان آذربایجان غربی با زلزله ۲.۸، حسینیه استان خوزستان با زلزله ۲.۷ و اسدیه استان خراسان جنوبی با زلزله ۲.۶ لرزیدند.

در قلعه گنج استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ رخ داد که عمق آن در ۵ کیلومتری و کانون رومرکز آن در ۲۳ کیلومتری قلعه گنج، ۳۶ کیلومتری چاه داد خدا و ۴۱ کیلومتری منوجان این استان بوده است.

وحدتیه استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ را در این روز تجربه کرد که عمق این زلزله در ۸ کیلومتری و کانون رومرکز این زلزله در ۷ کیلومتری وحدتیه، ۱۳ کیلومتری سعدآباد و۱۷ کیلومتری برازجان این استان گزارش شد.

زلزله ۳.۱ لافت استان هرمزگان از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این روز است که عمق آن در ۱۶ کیلومتری عمق زمین و کانون این زمین لرزه در ۶ کیلومتری لافت، ۲۱ کیلومتری بندر خمیر و ۳۱ کیلومتری سوزا استان هرمزگان بوده است.

چهارشنبه ۱۲ دی

روز چهارشنبه نیز در رامیان استان گلستان زلزله ۲.۶، علامرود استان فارس زلزله ۲.۵، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹،در تنگ ارم استان بوشهر زلزله ۲.۹، نجف شهر استان کرمان زلزله ۲.۸،به ثبت رسید.

در این روز همچنین، وحدتیه استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۴.۶ را تجربه کرد که عمق آن در ۱۲ کیلومتری و کانون این زمین لرزه ۱۴ کیلومتری وحدتیه، ۱۶ کیلومتری کنار تخته و ۱۸ کیلومتری برازجان این استان گزارش شد. دو زلزله ۳.۴ در عمق‌های ۶ و ۱۰کیلومتری، ۲.۶ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

کنارتخته استان فارس نیز با زلزله ای به بزرگای ۳.۱ لرزید که عمق آن در ۱۲ کیلومتری و کانون این زمین لرزه در ۱۱ کیلومتری کنار تخته، ۱۶ کیلومتری خشت و ۱۷ کیلومتری وحدتیه این استان به ثبت رسید. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه است.

در فاضل آباد استان گلستان زلزله ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. کانون رومرکز این زمین لرزه در۲۰ کیلومتری فاضل آباد و ۲۲ کیلومتری علی آباد استان گلستان و ۲۷ کیلومتری امیریه استان سمنان گزارش شد.

شهر پیر استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۵ لرزید. عمق این زمین لرزه در ۱۰ کیلومتری و کانون رومرکز آن در ۲۲ کیلومتری شهر پیر، ۲۵ کیلومتری بنارویه و ۳۰ کیلومتری حاجی آباد این استان به ثبت رسید.

مزایجان استان فارس زلزله ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زمین لرزه در ۲۳ کیلومتری مزایجان، ۳۴ کیلومتری شهر پیر و ۳۸ کیلومتری بنارویه این استان گزارش شد.

سعدآباد استان بوشهر زلزله ای با بزرگای ۳.۳ درعمق ۴ کیلومتری را تجربه کرد. عمق این زمین لرزه در ۴ کیلومتری و کانون آن در ۵ کیلومتری سعدآباد، ۸ کیلومتری آب پخش و۱۱ کیلومتری شبانکاره بوشهر به ثبت رسید.

پنج‎شنبه ۱۳ دی

در برازجان استان بوشهر زلزله ۲.۵، کرند استان کرمانشاه زلزله ۲.۵، وحدتیه استان بوشهر زلزله ۲.۸، قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، نجف شهر استان کرمان زلزله ۲.۹، علی آباد استان گلستان زلزله ۲.۵، اندیمشک استان خوزستان زلزله ۲.۸، سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۲.۶ و آوج استان قزوین زلزله ۲.۶ رخ داد.

در مزایجان استان فارس زلزله‌ ای با ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. ۲۸ کیلومتری مزایجان، ۲۹ کیلومتری شهر پیر و۳۱ کیلومتری بنارویه این استان بوده است.

در بالاده استان فارس زلزله‌ای با بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین لرزه در ۱۴ کیلومتری بالاده و ۳۷ کیلومتری کازرون استان فارس و ۳۲ کیلومتری تنگ ارم استان بوشهر بوده است.

صیدون استان خوزستان با زلزله ای به بزرگای ۳.۵ لرزید. عمق این زلزله در ۸ کیلومتری و کانون آن در ۲۰ کیلومتری صیدون، ۲۳ کیلومتری دهدز و ۲۷ کیلومتری باغ ملک این استان به ثبت رسید. زلزله ۳.۹ در عمق ۸ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.