موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید "کاتالیست‌ ایران‌ساخت"


یک شرکت دانش‌بنیان با تولید کاتالیست‌های باکیفیت و صادرات آن به بازارهای جهانی، عنوان صادرکننده برتر را از آن خود کرد.

12/14/2021 12:02:07 PM
کد خبر: 7792

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم؛ روز ملی صادرات 1400 برای زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور اتفاقی خوب رقم زد و آن هم انتخاب شرکتی دانش‌بنیان به عنوان صادرکننده برتر سال بود. شرکتی که پیشگام در تولید کاتالیست‌های کاربردی در صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایش کشور بوده است.

"کاتالیست" به عنوان یک کالای استراتژیک شناخته می‌شود و فعالیت شرکت‌های پتروشیمی، پالایشی و فولاد وابستگی شدیدی به این کالای با تکنولوژی پیشرفته دارد، به طوری که شرکت‌های صاحب این دانش فنی در جهان کمتر از 10 کشور است که با فعالیت‌های شرکت دانش‌بنیان "نفت و گاز سرو" صنعت نوین کاتالیست در ایران نیز از دو دهه گذشته نهادینه و "ایران‌ساخت" شد. 

صادرات کاتالیست ایران‌ساخت برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی و پالایش توسط این شرکت دانش‌بنیان به ثمر نشست و یکی از پالایشگاه‌های کشورهای همسایه در حال حاضر با یکی از پیچیده‌ترین کاتالیست‌های ایرانی تولیدی این شرکت (کاتالیست low temperature shift catalyst ) فعالیت می‌کند.

این در حالی است که در شرایط تحریم‌ها و در حضور بزرگ‌ترین و قدرتمندترین برندهای تولیدکننده کاتالیست جهان، این شرکت دانش‌بنیان با تکیه بر کیفیت محصولات خود، توانست این شرکت‌های بزرگ را پشت سر بگذارد و دروازه‌ای جدید از بازارهای جهانی را به روی کشور ایران و صنعت نوین کاتالیست باز کند، به طوری که خبرها حاکی از تداوم این مسیر در سال جدید و دستیابی این شرکت به بازارهای جدید در کشورهای دیگر دارد.

صنعت 100 ساله نفت ایران به کاتالیست وابستگی شدیدی دارد و این محصول پیش از این وارد می‌شد که این شرکت دانش‌بنیان  توانست با دستیابی به دانش فنی این کالای پیشرفته، تولید این محصولات را ایران‌ساخت کرده و در دوران سخت تحریم، شرایط فعالیت شرکت‌های فولادی، پتروشیمی و پالایش کشور را فراهم و به صادرات آن نیز ورود کند.

در حال حاضر این شرکت دانش‌بنیان با فراهم کردن فضای تولیدی برای اشتغال بیش از 500 نفر از متخصصان و دانشمندان برتر کشور و تولید بیش از 30 نوع محصول برای فرایندهای تولیدی ایران‌ساخت از جمله "اولفین"، "متانول"، "اوه و امونیاک در صنعت پتروشیمی"، "کاتالیست های فرآیند تولید فرمالدهید در صنایع پایین دست پتروشیمی"، "تولید کاتالیست‌های فرآیند گاز هیدروژن در حوزه پالایش نفتگ و "گتولید کاتالیست‌های آهن اسفنجی در صنعت فولاد" فعالیت گسترده‌ای دارد و این حرکت رو به جلو را با هدف تکمیل زنجیره کاتالیست‌های مصرفی صنایع کشور و رقابت با شرکت‌های بزرگ در بازارهای خارجی حفظ کرده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.