سازمان ملل خواستار لغو و یا توقف تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد


معاون دبیرکل سازمان ملل متحد از دولت آمریکا خواست تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران پس از توافق برجام را لغو و یا متوقف کند.

12/15/2021 9:11:34 AM
کد خبر: 7796

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، «رزماری دی‌کارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی سه‌شنبه‌شب در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که «وی به‌همراه آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل برای گفت‌وگو با دولت آمریکا در خصوص لغو و یا توقف تحریم‌های ایران در چارچوب برجام و تمدید معافیت تحریم‌های تجارت نفت با ایران، به واشنگتن می‌رود».

به گزارش خبرگزاری تاس، دی‌کارلو تصریح کرد: «ما از کشورهای عضو سازمان ملل و بخش خصوصی می‌خواهیم که در بخش تجارت با ایران همکاری کنند و از پیشنهادات موجود از جمله مکانیسم حمایت بین‌المللی از مبادلات تجاری (اینستکس) و موافقت‌نامه تجاری سوئیس درباره کالاهای بشردوستانه استفاده کنند».

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به‌تازگی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «کامرسانت» چاپ مسکو، مواضع مقامات تهران در جریان مذاکرات وین درباره احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران را تشریح کرده است.

وزیر امور خارجه ایران در این مقاله با اشاره به حسن‌نیت مقامات تهران برای ادامه مذاکرات نتیجه‌بخش تا لغو تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران گفت که آمریکا و تروئیکای اروپایی باید بدانند که پنجره مذاکرات برای همیشه باز نخواهد ماند.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه بدون لغو تمامی تحریم‌ها راهی برای احیای برجام وجود ندارد، نوشت: «در جریان شش دور قبلی مذاکرات برای طرف ایرانی کاملاً مشخص گردید که آمریکا متوجه نشده است که بدون لغو تمامی تحریم‌های غیرقانونی که بعد از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای علیه ملت ایران اعمال کرده است، راهی برای احیای برجام وجود ندارد.»

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.