روسیه: علت اصلی مشکلات برجام، رویکرد آمریکا است نه ایران


معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که علت اصلی مشکلات کنونی مربوط به توافق هسته‌ای با ایران در رویکرد آمریکا نهفته است.

12/15/2021 9:20:36 AM
کد خبر: 7799

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، «دیمیتری پولانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل دیشب در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل علت اصلی مشکلات کنونی مربوط به برجام را رویکرد آمریکا دانست و گفت که رویکرد واشنگتن مسب اصلی این مشکلات است نه اقدامات تهران.

وی افزود: ما اظهارات مبنی بر منسوخ شدن برجام و نیاز به به‌روزرسانی و گسترش آن را خطرناک و غیرمسئولانه می‌دانیم، این توافق جامع به‌دقت تنظیم شده است و باید به‌طور کامل و بدون حذف و اضافات اجرا شود.

پولانسکی تصریح کرد: ما همچنین نمی‌توانیم با ادعای فقدان پویایی توافق برجام به‌دلیل پیشروی کُند مذاکرات وین موافقت کنیم، در زمان حاضر هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

وی ادامه داد: بیایید واقع‌بین باشیم و فراموش نکنیم که دلیل اصلی همه مشکلات کنونی مربوط به توافق هسته‌ای در رویکرد آمریکا نهفته است.

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اشاره کرد که روسیه از کشورها می‌خواهد از اعمال هرگونه فشار بر پیشرفت مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای خودداری کنند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.