وزیر خارجه چین: از رویارویی با آمریکا هراسی نداریم / تایوان مهره شطرنج نیست


وزیر امور خارجه چین امروز (دوشنبه) تاکید کرد، پکن از رویارویی با ایالات متحده هراسی ندارد، اما اگر منفعت متقابل در کار باشد همکاری می‌کند و رقابت هم باید مثبت باشد.

12/20/2021 9:51:06 AM
کد خبر: 7818

وزیر امور خارجه چین امروز (دوشنبه) تاکید کرد، پکن از رویارویی با ایالات متحده هراسی ندارد، اما اگر منفعت متقابل در کار باشد همکاری می‌کند و رقابت هم باید مثبت باشد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین طی مراسمی در پکن گفت، مشکلات در مناسبات ایالات متحده – چین از طرف آمریکایی‌ها به سطح "محاسبات نادرست استراتژیک" رسیده است.

این صحبت‌های وانگ یی در سایت وزارت خارجه چین منتشر شده است.

وزیر خارجه چین همچنین با اشاره به تمایل کشورش برای تحت کنترل گرفتن تایوان گفت، این جزیره "سرگردان" است و عاقبت به خانه بازمی‌گردد و نباید همچون مهره شطرنج با آن بازی شود.

او ادامه داد، علت تنش‌های کنونی تلاش‌های دولت تایوان برای "اتکا به ایالات متحده برای رسیدن به استقلال" است و ایالات متحده و دیگر کشورها تلاش دارند تا "از تایوان برای کنترل کردن چین استفاده کنند."

وانگ‌یی گفت: همین اقدامات فاسد و معیوب هستند که وضعیت کنونی را تغییر داده‌اند و صلح در تنگه تایوان را تضعیف و اجماع جامعه بین‌المللی و هنجارهای اساسی روابط بین‌المللی را نقض کرده‌اند. در واکنش به آن، چین اقدامات متقابل قدرتمندی اتخاذ کرده است تا به خودسری کسانی که به دنبال استقلال رسمی تایوان هستند، ضربه بزند. تایوان یک سرگردان است که در نهایت به خانه بازمی‌گردد، نه یک مهره شطرنج که دیگران از آن استفاده کنند. چین باید دوباره متحد شود و اینطور خواهد شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.