خروج قطار متروی کرج - تهران از ریل/ ۲۲ نفر مصدوم شدند/سرویس‌دهی خط ۵ متوقف شد


پس از برخورد دو قطار خط ۵ مترو تهران (کرج - تهران) یکی از قطارها، از ریل خارج شد.

12/22/2021 10:03:10 AM
کد خبر: 7832

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم؛ صبح امروز یکی از قطارهای خط 5 متروی کرج - تهران از ریل خارج شد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره این حادثه گفت: 10 نفر از مسافرین مترو آسیب دیده‌اند، یکی از مصدومین بدحال است، 15 آمبولانس در محل مستقر هستند، اورژانس هوایی آماده باش است.

کامران آزادی، قائم مقام عملیات شرکت متروی تهران گفت: ساعت 7،10 دقیقه صبح امروز، قطار تندرو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران (صادقیه) در حرکت بود با قطار عادی در ایستگاه چیتگر برخورد کرد و از ریل خارج شد.

وی همچنین با بیان اینکه هنوز گزارش اولیه این حادثه تهیه نشده‌ است اعلام کرد: همکارانمان مرحله به مرحله در حال جداسازی واگن‌ها هستند و تا یک ساعت دیگر می‌توانیم زمان دقیق بازگشایی مسیر را اعلام کنیم.

در حالی که در ابتدای وقوع حادثه، تعداد مصدومان 10 نفر اعلام شده بود، دقایقی پیش سخنگوی اورژانس اعلام کرد 22 نفر تاکنون در این حادثه مصدوم شده‌اند که حال یکی از آنها نامناسب اعلام شد.

سید جلال ملکی؛ سخنگوی آتش‌نشانی تهران نیز درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت 7:08 صبح امروز حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه مترو چیتگر به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و به محض رسیدن به محل حادثه مشاهده کردند دو دستگاه قطار با همدیگر برخورد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تعدادی از مسافران خودشان از قطار پیاده شده بودند اما تعدادی نیز به دلیل کیپ یا تخریب شدن برخی از درها، قادر به خروج نبودند که آتش‌نشانان به کمک آنها رفته و حدود 18 نفر از از واگنها خارج کردند.

ملکی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه هیچ شعله‌وری و آتش‌سوزی در پی نداشت، افزود: تمام مصدومان این حادثه تحویل عوامل اورژانس شدند.

به گفته سخنگوی آتش‌نشانی تهران، علت این حادثه توسط کارشناسان و متخصصان شرکت بهره‌برداری مترو اعلام خواهد شد.

روابط عمومی حمل و نقل ریلی شهرداری کرج نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: باتوجه به وقوع حادثه برخورد 2 قطار مترو امکان مسافرگیری از کرج به سمت تهران و برعکس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

مسافرانی که قصد عزیمت به تهران را دارند می‌توانند در ایستگاه وردآورد پیاده شوند و از طریق اتوبوس‌های مستقر تا صادقیه ادامه مسیر دهند.

حضور معاون شهردار تهران در محل حادثه

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شفیعی معاون حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در اولین ساعات برخورد دو قطار در خط پنج متروی تهران در ایستگاه چیتگر، حضور یافت و از نزدیک در جریان این حادثه قرار گرفت ‌و دستورات لازم در جهت تسریع بازگشایی خط برای جابجایی مسافران صادر  کرد.

عضو شورای شهر: شهرداری فورا برای درمان مصدومان و بازگشایی مسیر را اقدام کند

سیدجعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران نیز در این زمینه گفت: متأسفانه امروز صبح از برخورد دو رام قطار مترو در مسیر تهران-کرج مطلع شدم.ضمن ابراز تأسف از این حادثه و آرزوی سلامتی عاجل برای مصدومین، ضروری است شهرداری تهران اقدامات فوری برای درمان و دلجویی از آسیب‌دیدگان، ترمیم و راه‌اندازی فوری خط و بررسی دقیق و سریع علت حادثه را انجام دهد.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا این موضوع را با دقت و جدیت بررسی و پیگیری خواهد کرد. علت حادثه چه خطای انسانی و چه مشکل فنی بوده باشد به هیچ عنوان نباید تکرار شود. کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا به زودی کمیته‌ای برای بررسی حادثه تشکیل خواهد داد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.