وارد شدن مفهوم جدید در اکوسیستم فناوری کشور؛

پارک‌های فناوری کشور به "پردیس فناوری" مجهز می‌شوند/اجرای فاز پایلوت در چهارمحال و بختیاری


معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم از اجرای پایلوت طرح راه اندازی "پردیس فناوری" در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این پردیس‌های تخصصی به تدریج در همه پارک‌های کشور راه اندازی خواهد شد.

12/22/2021 10:23:42 AM
کد خبر: 7838

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم از اجرای پایلوت طرح راه اندازی "پردیس فناوری" در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این پردیس‌های تخصصی به تدریج در همه پارک‌های کشور راه اندازی خواهد شد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، دکتر علی خیرالدین در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه "پردیس‌های فناوری" با "مناطق ویژه علم و فناوری" مفاهیم جداگانه‌ای هستند که در زیست بوم فناوری مطرح شده‌اند، افزود: در خصوص مفهوم جدید پردیس‌های علم و فناوری این موضوع مطرح است که در استان‌ها معمولا مجموعه‌های قوی و توانمند در حوزه‌های علمی در زمینه‌هایی چون خودرو، سلامت و غیره وجود دارند و می‌توانند با پارک علم و فناوری همان استان، بخش پردیس فناوری را راه اندازی کنند.

وی با بیان اینکه این رویکرد با پهنه فناوری و مناطق ویژه علم و فناوری متفاوت است، اظهار کرد: پردیس‌های علم و فناوری ذیل پارک‌های علم و فناوری قرار خواهند گرفت و به صورت تخصصی فعالیت خواهند کرد.

خیرالدین با تاکید بر اینکه اولین پردیس فناوری در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: پردیس فناوری این پارک علم و فناوری با همکاری آستان قدس رضوی، پردیس فناوری حوزه سلامت با عنوان "سلامت ثامن" را راه اندازی کرده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با بیان اینکه در این پردیس، آستان قدس در زمینه سلامت سرمایه گذاری کرده است، خاطر نشان کرد: مدیریت این پردیس‌ها مشترک است.

خیرالدین با اشاره به توسعه همکاری پارک‌ها با شهرک‌های صنعتی، از برگزاری جلسه‌ای با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و در این باره گفت: برخی از پارک‌های علم و فناوری استانی اراضی مناسبی ندارند و برخی از پارک‌های فناوری نیز به تازگی به تصویب رسیده اند و تاکنون موفق به ایجاد زیر ساخت لازم نشده اند؛ از این رو اعلام کردیم شهرک صنعتی که امکانات، زیر ساخت و اراضی مناسبی دارند، می‌توانند در قالب پردیس فناوری مشترک با پارک‌های فناوری وارد همکاری شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اضافه کرد: اولین پایلوت این برنامه در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است.

به گفته وی، فاز پایلوت ۶ هکتاری برای تاسیس پردیس شهرک صنعتی با پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.

خیرالدین با تاکید بر اینکه ما به دنبال راه اندازی این پردیس‌ها در کلیه پارک‌های علم و فناوری هستیم، یادآور شد: حوزه فعالیت این پردیس‌ها بر اساس مزیت استانی است و می‌تواند در حوزه‌های خودرو، سلامت، کشاورزی و یا صنعتی باشد؛ ولی از سوی دیگر اعتقاد ما بر این است که در حوزه فناوری‌های نرم چون هنر، معماری، علوم انسانی و علوم ورزشی کمتر کار شده که ما در صدد توسعه فناوری‌های این حوزه‌ها نیز هستیم.   

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.