دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

معنویت به معنای واقعی کلمه در دولت حضرت مهدی (عج) آشکار می‌شود


مسؤول و اعضای هیئت علمی مؤسسه آینده روشن با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سالن جلسات مجمع دیدار و گفتگو کردند.

12/28/2021 12:26:26 PM
کد خبر: 7874

به گزارش سارنا به نقل از مهر، مسئول و اعضای هیئت علمی مؤسسه آینده روشن با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سالن جلسات مجمع دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین «رضا رمضانی» در این دیدار اظهار داشت: طرح بحث‌های مهدویت، نرم افزار تمهید تمدن اسلامی است و جامع‌ترین و کامل‌ترین دوران زندگی، در عصر ظهور تحقق خواهد یافت.

امام زمان (عج) جهان را از تهدید، خودکامگی و ظلم و استکبار رهایی خواهد بخشید

وی همچنین گفت: علم، اندیشه، معنویت و تحقق معنویت به معنای واقعی کلمه در دولت حضرت مهدی (عج) آشکار خواهد شد. همه دولت‌ها امتحان خود را می‌گذرانند و بشریت اعم از مسلمان و غیر مسلمان به مرحله‌ای می‌رسد که دنبال منجی خواهند بود؛ هر چند به نام، امام مهدی (عج) را نشناسند که او آخرین وصی پیامبر (عج) است و بر اساس روایات امام زمان (عج) جهان را از تهدید، خودکامگی و ظلم و استکبار رهایی خواهد بخشید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به لزوم شناساندن سیره حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و افزود: بر اساس روایت " سیرته سیرتی" که از پیامبر (ص) نقل شده است، باید بر شناساندن سیره امام زمان (عج) تأکید شود چون معرفی اسلام بر مبنای رحمانیت و مقاومت، ذیل سیره پیامبر (ص) است.

وی درباره مفهوم جهاد در اسلام گفت: بر اساس آیات و روایات، جهاد نه تنها در اسلام بلکه در ادیان ابراهیمی دیگر نیز آمده است. حضرت موسی و حضرت سلیمان شرایط جهاد را داشتند و برای برخی پیامبران مثل حضرت عیسی شرایط جهاد ایجاد نشد. اسلام و مدیریت آن بر مبنای رحمت بوده است و آیات و روایات زیادی در این باره وجود دارد اما برخی روشنفکران جنبه رحمانیت اسلام را برجسته کرده اند و مدعی هستند که در اسلام جهاد وجود ندارد و حتی می‌گویند که آیات جهاد باید از قرآن برداشته شود!

مخاطب قرآن، عقل و فطرت است و عقل و فطرت، زمان و مکان نمی‌شناسد

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: در شهر برلین پروژه قرآن شناسی در ۱۵ سال تعریف کرده بودند. آنان ادعا می‌کردند که قرآن کتاب انسان و قانون نیست؛ بخشی از قرآن موعظه است اما مخاطب قرآن و پیامبر، عرب زبان بودند و نمی‌تواند برای مجموعه بشری ضابطه باشد. در آنجا پاسخ دادم که مخاطب قرآن، عقل و فطرت است و عقل و فطرت، زمان و مکان نمی‌شناسد. بنابراین سیره پیامبر (ص) سیره رحمت بود اما در کنار آن مقاومت نیز وجود داشته است.

وی درباره اشتباه و کج سلیقگی برخی در معرفی امام زمان (عج) اظهار داشت: در شهر وین نشستی با عنوان "آخرالزمان از دیدگاه شیعه و کاتولیک" برگزار شد و یکی از سخنرانان شیعه گفت که در زمان ظهور امام زمان (عج) دو سوم مردم بر اثر جنگ و خونریزی کشته می‌شوند. این سخن اساساً صحیح نیست و بیان این نوع سخنان باعث ایجاد وحشت می‌شود. روایات کشته شدن دو سوم از مردم در عصر ظهور از علی بن حمزه بطائنی است و روایات معتبری نیستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تأکید کرد: معرفی امام زمان (عج) به فردی جنگنجو یا زمانه‌ای پر از جنگ و خونریزی، با روح اسلام و سیره حضرت مهدی (عج) در تعارض است و اگر سمینار بین المللی با موضوع "رحمت و مقاومت در سیره حضرت مهدی (عج) " با حضور ادیان دیگر و به صورت بین المللی برگزار شود، خیلی خوب است چون یهودی‌ها و مسیحی‌ها هم درباره آخرالزمان سخنان زیادی دارند.

وی به ضرورت بازنگری و بازتعریف روایات مربوط به آخرالزمان و جنگ و خونریزی اشاره کرد و عنوان کرد: غربی‌ها قدرت طلبی، جنگ جوئی و برخی نسبت¬های ناروا را به پیامبر عظیم الشأن (ص) نسبت دادند و متأسفانه از حیات مؤمنانه، ازدواج‌ها و جهادهای پیامبر (ص) اطلاعی ندارند.

بر وجود معنویت در دولت حضرت مهدی (عج) تأکید شود

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با بیان اینکه جامعه بشری تشنه معارف ناب اسلامی است، گفت: امروزه سه یا چهار هزار معنویت جعلی و بدلی در اروپا و آمریکا ایجاد شده است. باید بر وجود معنویت در دولت حضرت مهدی (عج) و حرکت بشریت به سمت توحید در آخرالزمان تأکید شود چون امروزه مردم از ولنگاری زیر چتر لیبرالیسم خسته شده اند.

وی به سفرهای اخیر خود به اروپا اشاره کرد و افزود: دیداری با شورای واتیکان در فرانسه و دبیرشورای پروتستان در ژنو داشتیم. آنان آمادگی زیادی دارند که معارف اسلام را بدانند. امروزه در هالیوود درباره مفاهیم مقاومت، آخرالزمان و مهدویت فیلم می‌سازند چون این مفاهیم به معنای صحیح و درست به برکت انقلاب اسلامی در جهان جا افتاده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تأکید کرد: بسیاری از کسانی که در غرب زندگی می¬کنند جاهلان قاصر هستند و نه مقصر؛ چون غول‌های رسانه‌ای صهیونیسم اجازه نمی‌دهند تا اسلام ناب به گوش جهانیان برسد.

خودسازی، زمینه سازی و دگرسازی در عرصه بین الملل از بحث‌های مهم انتظار است

وی مباحث خودسازی، زمینه سازی و دگرسازی در عرصه بین الملل را از بحث‌های مهم انتظار معرفی کرد و افزود: باید اقداماتی انجام دهیم تا در جهان برای آماده سازی ظهور موج ایجاد شود و متأسفانه زمینه سازی برای ظهور در عرصه بین الملل کم رنگ و در برخی مناطق بی رنگ است. باید در زمینه شناساندن حضرت مهدی (عج) در جهان مخصوصاً در عرصه فضای مجازی بیشتر تلاش کنیم. کرونا خسارت‌های زیادی وارد کرد و نیروهای زبده و برخی از بزرگان را از ما گرفت اما برای فعالیت در فضای مجازی فرصت بزرگی را ایجاد نمود. ضرورت دارد به سمت فضای مجازی کوچ کرد و امروزه بهترین زمان و فضا برای فعالیت وجود دارد چون با منبرهای سنتی، جمع محدودی مستمع داریم اما در منبر مجازی هزاران نفر می‌توانند از سخنرانی استفاده کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، فعالیت‌های علمی و میدانی مؤسسه آینده روشن را ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: برخی مقالات مجموعه شما را خواندم و بنظرم مناسب است این مقالات به زبان‌های مختلف ترجمه شود.

وی درباره عرصه‌های همکاری مجمع جهانی اهل بیت (ع) با مؤسسه آینده روشن گفت: با معاونت‌های علمی و فرهنگی، و امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت (ع) زمینه‌های همکاری وجود دارد. در برگزاری وبینارها و همکاری با شخصیت‌های بین المللی در حدی که امکان وجود دارد در همکاری کوتاهی نخواهد شد. همچنین پژوهشگران مؤسسه آینده روشن می‌توانند با دانشنامه ویکی شیعه مرتبط باشند و در ایجاد و تکمیل برخی مداخل مقالات همکاری کنند. از سوی دیگر در شبکه ماهواره‌ای ثقلین که حدود هجده میلیون مخاطب دارد، کارشناسان مؤسسه آینده روشن می‌توانند به زبان عربی جریان مهدویت را تبیین کنند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین «سید مسعود پور سید آقایی» مسؤول مؤسسه آینده روشن گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه ارائه کرد، از ظرفیت‌های همکاری مجمع گفت و خواهان توسعه همکاری‌ها بین دو مجموعه شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.