خطیب زاده: هیچ قطعنامه‌ای ایران را از تحقیقات فضایی و آزمایش‌های مرتبط منع نمی‌کند


سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به فضاسازی‌های مقامات غربی درباره پرتاب ماهواره‌بر ایرانی سیمرغ، تأکید کرد برخلاف اظهارات طرف‌های غربی، هیچ قطعنامه‌ای ایران را از برنامه ‌تحقیقات فضایی و آزمایش‌های مرتبط از جمله در حوزه ماهواره‌برها منع نمی‌کند.

1/1/2022 9:43:39 AM
کد خبر: 7891

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به فضاسازی های اخیر برخی مقامات آمریکایی و اروپایی در خصوص پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ تأکید کرد پیشرفت های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوا-فضا، حق مسلم ملت ایران بوده و اینگونه اظهارات مداخله جویانه در عزم ملت ایران برای پیشرفت در این حوزه، خللی ایجاد نخواهد کرد.

سعید خطیب زاده افزود: هیچ قطعنامه ای جمهوری اسلامی ایران را از برنامه ‌تحقیقات فضایی و آزمایش‌های مرتبط از جمله در حوزه ماهواره برها منع نمی‌کند، لذا استناد به قطعنامه 2231 مغالطه ای بی مورد و از اساس خلاف واقع است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: همانگونه که پیشتر تصریح شده جمهوری اسلامی ایران طبق موازین بین‌المللی حق استفاده از فناوری‌های صلح آمیز در مسیر توسعه علمی - تحقیقاتی خود را دارد و در این مسیر منتظر نظر برخی کشورهایی که در صدد تحمیل رای خود هستند نخواهد بود.

خطیب زاده در پایان اظهار داشت: دولت و ملت ایران قدردان نوآوری های علمی و فنآوریهای صلح آمیز بومی فرزندان دانشمند و نخبه خود در عرصه هوا-فضا که در دوران تحریمهای غیرقانونی و ناعادلانه حاصل شده هستند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.