وزیر بهداشت: واکسن "نورا" یکی از بهترین واکسن‌های دنیاست/ دولت قبلی واکسن را وسیله‌ای برای کارهای سیاسی کرد


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه واکسن "نورا" یکی از بهترین واکسن‌های جهان است، گفت: در دولت قبلی واکسن کرونا به وسیله‌ای برای برخی کارهای سیاسی تبدیل شده بود.

1/2/2022 11:38:01 AM
کد خبر: 7902

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم؛ بهرام عین‌اللهی صبح امروز در مراسم آغاز کارآزمایی بالینی واکسن کرونای نورا در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) گفت: کدام کشور توانسته پنج نوع واکسن کرونا تولید کند؟ واکسن نورا یکی از بهترین واکسن‌های دنیاست زیرا در دو فاز قبلی اثربخشی خوب آن به اثبات رسیده و مبتنی بر پروتئین است. با این سیستم که ایجاد شده با هر میکرو ارگانیسمی که وارد کشور شود می‌توانیم مقابله کنیم.

وی افزود: کرونا علی‌رغم همه مشکلاتی که در دنیا ایجاد کرد یک سری واقعیت‌های جهان را نیز نشان داد. کشورهایی که اظهار می‌کردند پیشرفته هستند، متاسفانه با ابزار تبلیغاتی بسیار وسیعی که دارند، جهان را به عنوان جایی نشان می‌دادند که دارای کدخداست و همه باید زیر چتر او قرار بگیرند، کرونا چهره واقعی این کشورها را نشان داد.

وی بیان کرد: کشورهایی که ادعای قدرت می‌کردند و مدعی بودند باید بر تمام جهان حکومت کنند خودشان شدیداً درمانده شدند. امریکا و اروپا روزانه بیش از هزار نفر مرگ و میر کرونایی دارند و با وجود همه امکانات مالی، درمانده شدند که نشانگر این است که قدرت آنها پوشالی بوده است.

وزیر بهداشت با بیان این‌که قدرت واقعی کشور ما در کرونا عیان شد، ادامه داد: کشور ما با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها نشان داد قدرتمند است.

عین‌اللهی با بیان اینکه مهمترین مولفه قدرت هر کشوری مردم هستند، خاطرنشان کرد: ایران کشوری قوی است به دلیل مردم خوبی که دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به اتفاقات رخ داده در ایام کرونا تصریح کرد: ما در دو مرحله کرونا را طی کردیم که یکی مرحله درمانی بود، متاسفانه به دلیل گرفتاری وسیعی که پیدا کردیم از ابتدای کرونا تا شهریورماه 1399 درگیر درمان کرونا بودیم اما هیچ مریضی روی زمین نماند در حالی که در ایتالیا و انگلیس، برخی بیماران را نپذیرفتند. این مسئله نشان می‌دهد کادر درمان ما تا مرز شهادت پای کار ایستادند. ما حدود 205 شهید مدافع سلامت داشتیم. در این عرصه بیمارستان بقیةالله نگین خدمات درمانی بود و تمام بیمارستان در خدمت بیماران بود‌‌.

وی افزود: مردم از شهریورماه تا امروز قدرت بسیار شگرفی را در واکسیناسیون نشان دادند؛ در شروع کار دولت سیزدهم تنها 5 میلیون دوز واکسن تزریق شده و در دولت قبلی واکسن وسیله‌ای برای برخی کارهای سیاسی مانند اف‌ای‌تی‌اف و برجام شده بود. در شروع کار دولت سیزدهم، ما واکسنی برای تزریق نداشتیم اما با هماهنگی ایجاد شده 180 میلیون دوز واکسن داریم که 115 میلیون دوز آن در چهارماه از زمان آغاز به کار تزریق شد.

وی با بیان این‌که در هر هفته به اندازه جمعیت امارات، واکسن کرونا تزریق کردیم، بیان کرد: این قدرت واقعی مردم را نشان داد و ما اگر می‌خواستیم با امکانات فعلی خود این‌کار را انجام دهیم نزدیک به یک‌سال و نیم طول می‌کشید که بتوانیم این تعداد واکسن تزریق کنیم اما مردم کمک کردند و سریعا تزریق کردیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه علایق جوانان ما به نظام، عامل این حرکت است، گفت: جوانان عاشقی داریم که بدون هیچ حق‌الزحمه‌ای برای تزریق واکسن کرونا کار کردند و پولی به آن‌ها پرداخت نشده است. دشمنان در تعجب‌اند که چگونه 50 هزار مبتلا و 700 مرگ در روز به حدود 30 مرگ در روز رسیده است.

عین‌اللهی با بیان اینکه متوسط هوش ایرانیان از متوسط هوش جهان بالاتر است، تصریح کرد: ما باید از این ضریب هوشی استفاده کنیم. امروزه سپاه از این قدرت در زمینه دفاعی استفاده کرده و زمینه‌ساز پژوهش‌های علوم‌پزشکی نیز همین امنیتی است که امروز داریم. باید از این شرایط استفاده کنیم و بدانیم که ما‌ می‌توانیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در زمینه پژوهش‌ها الگوی غلطی که وجود دارد دادن محصول به غربی‌هاست، گفت: چه قدر از این مقالات در داخل کشور ما تبدیل به محصول می‌شود؟ پژوهش‌ها باید به سمت محصول‌محور بودن و رفع مشکلات مردم برود. امروزه فضای جدیدی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ایجاد شده است. ما متاسفانه دانشگاه‌ها را تیپ‌بندی می‌کنیم و این مسئله محدودیت‌هایی برای فعالیت آن‌ها ایجاد می‌کند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.