سردار قاآنی: شهید سلیمانی ارتباط بین میدان و دیپلماسی را بسیار خوب برقرار کرد/ تهران قله مقاومت است


فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه گفت: شهید سلیمانی ارتباط بین میدان و دیپلماسی را بسیار خوب برقرار کرد.

1/2/2022 11:44:26 AM
کد خبر: 7906

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری مکتب شهید سلیمانی را در دو واژه تبیین فرمودند: صداقت و اخلاص.

وی در ادامه گفت: اگر ما از بیان خودمان و مطابق درک خودمان خواسته باشم بیان کنیم، باز این دو واژه ارزشمند متمرکز در یک واژه است و آن ولایتمداری است. کسی اگر ولایتمدار بود هم صداقت و هم اخلاص دارد. ولایتمداری اوج قله این ویژگی‌های ارزشمند است، مسیری که شهید سلیمانی هم عامل به آن بود و هم استاد آن مکتب بود. ما اگر به معنای واقعی ولایتمدار باشیم، هم در دنیا عزت داریم و هم در آخرت سربلند هستیم. امروز این نظام اسلامی که به پرچمداری امام (ره) شروع شد و در ادامه با رهبری امام خامنه‌ای استمرار پیدا کرد، دلیل اساسی اش این است که در مسیر پرتو الهی حرکت کرد. این نورانیت ولایت بوده که در این فراز و نشیب‌های سخت این انقلاب را هدایت کرده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه با برشمردن ویژگی‌های برجسته شخصیتی سردار سلیمانی گفت: برجسته ترین ویژگی شهید سلیمانی این بود که ایشان اهل فهم و صاحبنظر بود و حرف داشت، ایده داشت. و بزرگان وقتی منطق او را می‌شنیدند به او آفرین می‌گفتند. ولی او فرمانبر ولایت بود. خلاصه مکتب شهید سلیمانی این است که سرباز آقا باشیم. مهم‌ترین ویژگی شهید سلیمانی این بود که تابع محض ولایت بود.

سردار قاآنی همچنین گفت: نکته دوم، اینکه شهید سلیمانی در زمینه‌های مختلف ویژگی‌های بارزی داشت و در زمینه‌های مختلف جلودار بود، که یکی از آنها این بود که ارتباط بین میدان و دیپلماسی را بسیار خوب برقرار کرد. آن هم به این دلیل بود که ولایتمدار بود. پیوندی که شهید سلیمانی از درون تهران ایجاد کرد، در کشورهای مختلف عمق پیدا کرد. این همان نگاه ارزشمند این دو حرکت، و از مرکز کشور به نقاط دیگر است. تهران قله مقاومت و قله انقلاب اسلامی است و قله همگرایی اسلامی است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.