نگرانی آمریکا از انتقام ترور سردار سلیمانی توسط ایران


مشاور امنیت ملی کاخ سفید نسبت به عزم ایران برای گرفتن انتقام ترور سردار سلیمانی ابراز نگرانی کرد.

1/10/2022 10:03:35 AM
کد خبر: 7944

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی گفت که اگر شهروندان آمریکایی مورد حمله قرار بگیرند، تهران با تبعات جدی روبرو خواهد شد.

این اظهارات سالیوان پس از آن مطرح شده است که مقام‌های ایرانی چندین آمریکایی را تحریم کردند.

سالیوان مدعی شد: ایران تحریم‌هایی را علیه 52 شهروند آمریکایی اعلام کرده است. آنها در شرایطی این اقدام را انجام می دهند که شبه نظامیان نیابتی ایران در خاورمیانه، نظامیان آمریکایی را هدف حمله قرار می دهند و مقام های ایرانی تهدید می کنند که عملیات در داخل خاک آمریکا و سرتاسر جهان انجام خواهند داد.

وی در ادامه افزود: اشتباه نکنید، ایالات متحده آمریکا از شهروندانش دفاع و حمایت خواهد کرد. این مساله شامل همه کسانی خواهد شد که هم اکنون به آمریکا خدمت می کنند یا قبلا خدمت کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران بیش از 50 آمریکایی را به جرم مشارکت در ترور شهید قاسم سلیمانی تحریم کرده است.

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و رابرت اوبراین مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده در بین تحریم شدگان هستند.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در سخنانی گفته بود: زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از دورن خانه‌هایشان فراهم می‌کنیم، هر جا که لازم باشد زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از درون خانه‌های خودشان و با افرادی از کنار دست خودشان فراهم می‌کنیم بدون این که ما حضور داشته باشیم.

همچنین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نیز در مراسم یادبود فرمانده سابق سپاه قدس، ضمن تاکید بر حتمی بودن انتقام خون سردار سلیمانی گفته بود: «اگر سازوکار محاکمه عادلانه آقای ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران فراهم شد در یک دادگاه عادلانه که آنها به این جنایت هولناک‌شان رسیدگی شد، به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند فبها المراد، اگر نه، شک نکنید به تمام دولتمردان آمریکایی‌ می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد».

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق ایالات متحده هم در واکنش به این سخنان تهدیدهای تهران علیه دونالد ترامپ و خودش را خطرناک توصیف کرده بود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.