جزئیاتی از سریال‌های نوروزی تلویزیون برای سال ۱۴۰۱ + عکس


صدا و سیما این روزها برای ایام نوروز مثلِ سال‌های قبل سریال‌هایی را پیش‌بینی کرده که در حال ساخت‌اند و با اعلامِ مجموعه شبکه سه، پازلِ مجموعه‌های نوروزی تکمیل خواهد شد.

1/11/2022 10:06:42 AM
کد خبر: 7962

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، نوروز 1400  در اوجِ کرونا، تلویزیون به جایِ 4 سریال، با حضور چند قسمتی و کوتاهِ‌ "پایتخت6" در مجموع 5 مجموعه پخش کرد. فصل ششم پایتخت از سالِ گذشته نیمه کاره مانده بود و سیروس مقدم و هنرمندانش بالأخره در نوروز 1400 توانستند با چند قسمت، تکمیلش کنند.

پس از پایانِ این سریال، شبکه یک به سراغِ پخش سری جدید "نون‌خ" رفت و فصل سوم با فضای کرونایی به آنتن رسید. شبکه دو، ملودرامِ "هم‌بازی" را روی آنتن برد و فصل دوم "گاندو" هم شگفتانه شبکه سه سیما بود. شبکه پنج سیما هم سریال "نوروز رنگی" به کارگردانی علی مسعودی و حضور بازیگرانی همچون یوسف تیموری، داریوش سلیمی، سیاوش مفیدی، رابعه اسکویی و جواد خواجوی، پخش شد و این روزها هم برای بارِ دوم روی آنتن رفته است. 

سریال , صدا و سیما , شبکه پنج , شبکه سه سیما , شبکه دو , شبکه یک , سیمافیلم ,

شبکه یک با زیرخاکی

صداوسیما این روزها برای نوروز 1401 تدارک ویژه‌ای دیده و در شبکه یک سیما، هنرمندان فصل سوم "زیرخاکی" مشغول به کارند تا این مجموعه بعد از تجربه رمضانی، حالا به میدانِ‌نوروزی پای بگذارند. مجموعه‌ای که در هر بار پخش توانست مخاطبین بسیاری را جذبِ خود کند. اثر جدید جلیل سامان این روزها جلوی دوربین رفته و با نگاهی طنز به وقایع تاریخ معاصر می‌پردازد.

فصل سوم این سریال اوایل آذر ماه در تهران کلید خورده و تاکنون در محله‌های مختلف پایتخت و کرج ضبط شده است. عوامل این روزها در شهرک دفاع مقدس تصویربرداری را ادامه می‌دهند. فصل دوم «زیرخاکی» با به اسارت رسیدن فریبرز و ناصری به دست نیروهای بعثی در جبهه به پایان رسید و مخاطبان با پایان فصل تازه، از ادامه ماجراها مطلع می‌شوند.

پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، مریم سرمدی، خسرو احمدی، اکبر رحمتی، مهری آل آقا، اصغر نقی‌زاده، رایان سرلک و ستاره پسیانی، هومن برق‌نورد و نسرین نصرتی به ایفای نقش می‌پردازند. 

سریال , صدا و سیما , شبکه پنج , شبکه سه سیما , شبکه دو , شبکه یک , سیمافیلم ,

شبکه دو با خداداد

سریال نوروزی شبکه دو هم چند روز قبل مشخص شد که علی غفاری کارگردان «بچه مهندس» این بار با «خداداد» به آنتن نوروزی تلویزیون برمی‌گردد.کارگردانی که به علتِ ساخت فیلم سینمایی "تک تیرانداز" نتوانست سری جدید "بچه مهندس" را برای ماه رمضان 1400 بسازد و احمد کاوری کارگردان این فصل شد. حالا او به همراه سعید سعدی تهیه‌کننده از هفته گذشته، این مجموعه نوروزی را کلید زده‌اند. 

مجموعه‌ای که در 13 قسمت و ویژه نوروز 1401 ساخته می‌شود. در حال حاضر رضا ناجی، علی صبوری و سوسن پرور در تهران جلوی دوربین علی غفاری رفته‌اند. مطابق برنامه‌ریزی‌ها تصویربرداری سریال «خداداد» تا دهم فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «میگن گره‌ای که با دست باز میشه رو نباید با دندون باز کرد، اما خداداد چاره دیگه‌ای نداره و روی این موضوع خیلی حساب کرده!»

سریال , صدا و سیما , شبکه پنج , شبکه سه سیما , شبکه دو , شبکه یک , سیمافیلم ,

شبکه پنج با دردسرهای شیرین

پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد این روزها شبکه پنج سیما مشغولِ ساخت سریال تلویزیونی به نام "دردسرهای شیرین" به کارگردانی سهیل موفق‌اند. قرار است این مجموعه تلویزیونی به آنتنِ نوروزی 1401 برسد. 

این سریال با هنرنمایی پوریا پورسرخ و مریم مومن روایتگر قصه زوج جوانی است که در زندگی با چالش‌هایی جدّی روبرو می‌شوند. در کشاکش این چالش‌ها حوادث و اتفاقاتی دیگر برای آنان رخ می‌دهد که گاه زمین می‌خورند و گاه برمی‌خیزند اما کسی نمی‌داند سرنوشت برای آنان چه رقم زده...

این روزها هنرمندانِ این مجموعه در تهران تصویربردار را ادامه می‌دهند و سیدعلی‌اکبر محمودی مهریزی هم در قامتِ تهیه‌کننده حضور دارد. 

شبکه سه هم هنوز سریالی را به عنوان مجموعه نوروزی اعلام نکرده اما نامِ مجموعه‌هایی همچون "نجلا2" مطرح است که خیرالله تقیانی‌پور و هنرمندانش جلوی دوربین‌اند و پیش از آن هم این مجموعه برای ایام ماه مبارک رمضان کاندید شده بود. حالا مشخص نیست و باید دید آیا این شبکه تلویزیونی در روزهای پایانی شگفتانه‌ای دیگر همچون نوروز 1400 با سری جدید گاندو، خواهد داشت و یا یکی از مجموعه‌های در حال ساختِ‌ سیمافیلم و یا محصولِ شبکه را روی آنتن می‌برد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.