۶ چالش طرح ترافیک جدید/ حضور ۲ برابری خودروهای غیر مجاز در محدوده


دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تعداد افرادی که به صورت غیر مجاز وارد محدوده طرح ترافیک شده‌اند دو برابر افرادی است که هزینه پرداخت کرده و به صورت مجاز وارد شده‌اند.

1/7/2019 9:01:32 AM
کد خبر: 799

به گزارش سارنا، علی کرونی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده در خصوص ورود و خروج خودروها و وضعیت درآمد طرح ترافیک سال ۱۳۹۷ شهرداری تهران، اظهار داشت: کاهش ۵۰ درصدی منابع درآمدی شهرداری در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل و عدم تحقق درآمد یکی از اثرات طرح ترافیک جدید است که روند کاهش درآمدی برای سال‌های آینده، در صورت ادامه این طرح متصور است.

وی، برداشت غیرقانونی وجه شهروندان از محل رزرو استفاده نشده به میزان حدودی ۸۰ میلیارد ریال را از دیگر چالش های عملکرد شهرداری در خصوص طرح ترافیک جدید عنوان کرد و گفت: این موضوع  مصوبه شورای اسلامی شهر تهران را نداشته و شهرداری شهروندانی که روز خاصی را رزرو کرده ولی وارد طرح نشده اند کل مبلغ آن روز را از حساب شهروندی‌شان برداشت کرده است.

به گفته دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، عدم ساز و کار مشخص و قانونی جهت دریافت عوارض از خودروهایی که در سامانه ثبت نام کرده و پلاک آنها ثبت شده و آنهایی که ثبت نام نکرده و پلاک انها ثبت نشده است از دیگر مشکلات طرح ترافیک کنونی است.

کرونی اضافه کرد: مبلغ ۳۴ میلیارد تومان به عنوان عوارض وصول نشده از خودرو هایی که در سامانه ثبت نام کرده و پلاک مجاز جهت ورود دارند اما حسابشان شارژ نداشته اعلام شده است حال اینکه طی بررسی های انجام شده همین افراد که جهت پرداخت عوارض خودرو به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه می کنند هیچگونه عوارضی بابت ورود غیر مجاز به محدوده پرداخت نکرده و صرفاً عوارض سالیانه خودرو از آنها مطالبه می شود.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ ۳۳۶ میلیارد تومان به عنوان طلب شهرداری و به عنوان عوارض وصول نشده از افرادی است که ثبت نام نکرده و به صورت غیر مجاز وارد طرح ترافیک شده اند و دوربینها پلاک آنها را غیرمجاز ثبت کرده  و باید جریمه شوند. اما مالکان خودروهای فوق نیز بعد از مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک، فقط عوارض متعارف سالیانه خودرو را پرداخت کرده و هیچگونه وجه دیگری از بابت تردد غیر مجاز نمی پردازند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران، گفت: آنچه که مشخص است ناعدالتی به وجود آمده در طرح فوق است طرحی که با شعار عدالت مزین شده بود حالا طبق مستندات نشان از ناعدالتی دارد چرا که تعداد افرادی که به صورت غیر مجاز وارد شده اند دو برابر افرادی است که هزینه پرداخت کرده و به صورت مجاز وارد شده اند.

وی با بیان اینکه با توجه به عدم تعامل سازنده و عدم توجه معاونت حمل و نقل و ترافیک به نظرات و مصوبات کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، افزود: ادامه روند فوق باعث خسارات بسیاری به وجهه شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران می شود. عدم کارآرایی و اثربخشی طرح جدید جهت کنترل تردد در محدوده طرح ترافیک کاملاً مشهود بوده و نیاز به جراحی و همچنین رفع اشکالات اساسی دارد.

به گفته کرونی، عملکرد طرح نشان از افزایش بار ترافیکی در محدوده فوق داشته و باعث افزایش آلایندگی هوا نیز می شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.