مصوبه کمیسیون تلفیق درباره خرید سربازی


سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: اعضای کمیسیون در جلسه امروز کمیسیون تلفیق با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کردند.

1/30/2022 8:34:28 AM
کد خبر: 8084

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح مصوبه عصر امروز این کمیسیون بیان کرد:اعضای کمیسیون  در جلسه امروز کمیسیون تلفیق با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کردند.

وی افزود:با رعایت اصل 110 قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولین غایب بیش از 5 سال با اولویت افراد متأهل و بالاتر از 35 سال سن که ضریب انجام وظایف مقدس سربازی تحت تاثیر تحلیل قوای جسمانی برای آنها امکانپذیر نیست، خرید سربازی امکانپذیر خواهد بود، بر این اساس افراد با پرداخت مبالغ مشخص شده، کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را دریافت می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد:به موجب این مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت 250 میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ 400 میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ 600 میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.

زارع بیان کرد: همچنین مشمولان متاهل به ازای هر فرزند از 20 درصد تخفیف تا سقف حداکثر 60 درصد برخوردار خواهند بود و افراد متاهل تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از تخفیف 50 درصدی برخوردار شدند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.