اندازه‌گیری و کنترل سطح مایعات با محصولی ایرانی ممکن شد


یک شرکت دانش‌بنیان محصولی طراحی کرده که کاربرد آن اندازه‌گیری و کنترل سطح مخازن در صنایع مختلف است.

1/31/2022 12:18:41 PM
کد خبر: 8105

به گزارش سارنا به نقل از مهر و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا معتمدی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طراح این محصول، با بیان اینکه حسگر اندازه‌گیری سطح مایعات برای اندازه‌گیری مخازن مختلف کاربرد دارد، گفت: نمونه خارجی این محصول نهایت تا طول ۲ متر را می‌تواند اندازه‌گیری کند اما حسگر ساخت توانایی اندازه‌گیری تا طول ۶ متر را دارد.

به گفته وی، از این محصول برای اندازه‌گیری سطح مایعات مخازن آب، سوخت، مواد اولیه و موارد دیگر استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای حسگر اندازه‌گیری سطح مایعات، سوئیچ دادن جهت کنترل روشن و خاموش کردن یک پمپ یا سیستم هشدار است که از سرازیر یا خالی شدن جلوگیری می‌کند.

معتمدی افزود: اندازه‌گیری سطح مایعات با دورش انجام می‌شود؛ برای اندازه‌گیری سطح مایعات با دمای پایین از روش خازنی استفاده می‌شود و اندازه‌گیری دمای بالا سطح مایعات داخل مخازن، استخرها و چاه‌های آب با دقت اندازه‌گیری یک میلی‌متر، حسگر اندازه‌گیری سطح مایعات دما بالا کاربرد دارد.

وی ادامه داد: حسگر اندازه‌گیری سطح مایعات و نمایشگر، نمایش لحظه‌ای سطح داخل مخزن را برحسب میلی متر و سانتی‌متر و همچنین درصد و محاسبه حجم داخل مخزن بر حسب لیتر و مترمکعب نشان می‌دهد و دارای خروجی دیجیتال جهت کنترل سطح مخزن است. این محصول دقت اندازه‌گیری بالایی دارد و در کنار قیمت پایین نسبت به نمونه خارجی، خدمات پس از فروش و اندازه‌گیری با طول بیشتر، نیاز به کالیبراسیون در محل نیز ندارد.

در حال حاضر به‌صورت مستقیم ۱۲ نفر و در حدود ۲۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند. این محصول اندازه‌گیری مخازن مختلف را انجام می‌دهد اما عمده خریداران آن شرکت‌های آب و فاضلاب هستند که توانسته صرفه‌جویی ارزی خوبی نیز به همراه داشته است.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلات مفید و کاربردی زیادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان دارد که امیدوارم برای تهیه کارگاه و تجهیز آن نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

معصومه بخشی پور

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.