رسانه صهیونیستی: حسن نصرالله شخصیتی منحصربه‌فرد و کاریزماتیک دارد/ او قهرمان جهان عرب و خطرناک‌ترین دشمن اسرائیل است


یک رسانه صهیونیستی با اشاره به نبوغ بالای سیاسی و نظامی دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد که سید حسن نصرالله هنوز خطرناک‌ترین دشمن اسرائیل است.

2/6/2022 1:39:55 PM
کد خبر: 8133

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، در آستانه سی‌امین سالگرد شهادت سید «عباس موسوی» یکی از بنیانگذاران حزب‌الله و دبیرکل سابق این جنبش و همچنین آغاز مأموریت سید «حسن نصرالله» به‌عنوان دبیرکل حزب‌الله در سال 1992، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش مفصلی در این زمینه تهیه کرده و در آن به توانمندی‌ها و دستاوردهای بزرگ سیدحسن نصرالله طی این سال‌ها پرداخته است.

بنا بر این گزارش، 27 بهمن ماه سال 1370 «سیدعباس موسوی» دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان پس از سخنرانی در مراسم هشتمین سالگرد شهادت شیخ راغب حرب، به‌همراه همسرش «ام‌ّیاسر» و فرزند خردسالش «حسین»، با شلیک مستقیم موشک هلیکوپتر اسرائیلی به خودروی حامل آنان، در سن چهل‌سالگی به شهادت رسید. بعد از شهادت سیدعباس موسوی، شورای مرکزی حزب‌الله، «سیدحسن نصرالله» را به دبیرکلی حزب‌الله لبنان انتخاب کرد. تل‌آویو با ترور سید عباس موسوی، قصد اختلال در مبارزه مقاومت را داشت و اسرائیلی‌ها بارها اعتراف کردند که فکر می‌کردند با ترور سید عباس موسوی، کار حزب‌الله تمام خواهد شد، درحالی که اکنون خود صهیونیست‌ها اعتراف می‌کنند سید حسن نصرالله خطرناک‌ترین دشمن آنهاست.

«یوآو لیمور» یک کارشناس نظامی مرتبط با سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در روزنامه اسرائیل هیوم منتشر شده است اعلام کرد: (سید) نصرالله مسئولیت رهبری حزب‌الله را به‌عهده گرفت و در مقابله با ارتش اسرائیل بر «کمربند امنیتی» (منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی) و پرتاب موشک‌ها به‌سمت منطقه «الجلیل» متمرکز شد. در آن دوره حدود 25 سرباز ارتش اسرائیل در جنوب لبنان کشته شدند که بیشتر آنها در جنگ با حزب‌الله بود.

این کارشناس صهیونیست افزود: نصرالله ناامیدی را در افکار عمومی اسرائیل کاشت و ارتش را از انجام عملیات‌های خود منصرف کرد. این رویکرد نصرالله 2 موفقیت برای حزب‌الله به‌دنبال داشت؛ اول اینکه در نهایت موجب شد رقبای انتخابات 1999 اسرائیل (ایهود باراک، بنیامین نتانیاهو و اسحاق مردخای) متعهد شوند که اگر هر کدام به‌عنوان نخست وزیر انتخاب شدند از لبنان خارج خواهند شد، در آن زمان ایهود باراک برگزیده شد و وعده خود را در این زمینه عملی کرد.

وی ادامه داد: همچنین در موضوع دوم حزب‌الله موفق شد سلسله شکست‌های عملیاتی به اسرائیل تحمیل کند و بالا رفتن تعداد کشته‌های ارتش اسرائیل موجب شد ارتش از مواضع خود عقب‌نشینی کند و تعداد عملیات‌ها را کاهش دهد، حزب‌الله از این فرصت برای تشدید حملات خود به مواضع اسرائیل استفاده کرد، به‌ویژه با کار گذاشتن مواد منفجره در محورها و پرتاب موشک‌های ضدتانک که بیشتر آنها در آخرین سال حضور ارتش اسرائیل در کمربند امنیتی بود و منجر به کشته شدن شمار زیادی از نظامیان شد.

این کارشناس نظامی صهیونیست به‌نقل از منابع ارشد امنیتی در تل‌آویو عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از جنوب لبنان در سال 2000 را رویدادی محوری از جانب حزب‌الله دانسته تأکید کرد: دبیرکل این حزب در لبنان و همچنین کل جهان عرب قهرمان محسوب می‌شود. نصرالله در آن زمان سخنرانی معروف خود با عنوان «خانه عنکبوت» را انجام داد که در آن گفت «اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است».

وی به نقل از «درور شالوم»، افسر ذخیره ارتش رژیم‌صهیونیستی که تا سال گذشته پست ریاست بخش تحقیقات در شعبه اطلاعات نظامی این رژیم (امان) را بر عهده داشت گفت: نصرالله شخصیتی منحصر به فرد و کاریزماتیک است و هوش عاطفی عالی دارد و همین ویژگی‌ها حزب الله را تا این اندازه محبوب کرده است.

این ژنرال اسرائیلی اذعان کرد: نمی‌توان نصرالله را دست کم گرفت. او شخصی جدی است که در طول سال‌ها ثابت کرده بزرگترین متخصص در امور اسرائیل در جهان عرب است و هنوز هم خطرناک‌ترین دشمن اسرائیل محسوب می‌شود. نصرالله بهتر از هر کسی ما را می‌شناسد و روی میز خود علیه ما یک پرونده باز دارد.

وی اظهار داشت: حزب الله در بسیاری از مناطق زرادخانه عظیمی را برای خود به وجود آورده که آن را به بزرگترین ارتش در جهان تبدیل کرده است.

اعتراف به هوش و نبوغ سیاسی و نظامی سید حسن نصرالله در میان صهیونیست‌ها موضوع جدیدی نیست و مقامات و کارشناسان این رژیم بارها به این مسئله اعتراف کرده‌اند. لازم به ذکر است که برخی از این اعترافات در کتاب‌های دانش آموزان یهودی در مدارس رژیم‌صهیونیستی نیز آمده است؛ جایی که «یونی گراف» معلم اسرائیلی با تایید وزارت آموزش و پرورش تل‌آویو در کتابی نوشت: حسن نصرالله به عنوان شخصیتی کاریزماتیک و خارق العاده شناخته می‌شود. او همیشه برای دریافت اطلاعات درباره آنچه که در «اسرائیل» (اراضی اشغالی) می‌گذرد تاکید دارد و به همین دلیل جامعه اسرائیل و حساسیت‌های آن را به خوبی می‌شناسد.

این معلم صهیونیستی افزود: نصرالله علاوه بر آشنایی با نقشه سیاسی اسرائیل از این اطلاعات برای ارسال پیام‌هایی استفاده می‌کند که تاثیرات روانی زیادی روی اسرائیلی‌ها دارد. او در یک سخنرانی که در شهر بنت جبیل انجام داد بعد از خروج اسرائیل از لبنان در سال 2000 جامعه اسرائیل را به خانه عنکبوت توصیف کرد که به راحتی می توان آن را از بین برد.

چند ماه قبل روزنامه عبری زبان هآرتص نیز در یادداشتی نوشت: سالها پیش وقتی (سید) حسن نصرالله در بنت جبیل اعلام کرد اسرائیل سلاح هسته‌ای دارد و قدرتمندترین نیروی هوایی منطقه است، اما ضعیف تر از خانه عنکبوت است، واقعا می‌دانست از چه چیزی سخن می‌گوید.

این روزنامه افزود اگرچه در آن زمان این سخنان وی به عنوان تحقیر اسرائیل تعبیر شد، اما در واقع به دنبال آن بود که تاکید کند اسرائیل گرچه قدرت نظامی انکارناپذیری دارد، اما در سایه جامعه‌ای دارای تضاد درونی، روزنه های ورود زیادی برای دشمنان خود ایجاد کرده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.