سیاستمدار صهیونیست: نتانیاهو در حال خُردشدن زیر فشارهاست


در ادامه تنش‌های سیاسی در رژیم صهیونیستی بعد از انحلال کابینه و پارلمان، اکنون سیاستمداران این رژیم معتقد هستند که فشارها در حال بیرون کردن نتانیاهو از صحنه رقابت است.

1/9/2019 9:06:04 AM
کد خبر: 816

به گزارش سارنا به نقل از فارس، «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش‌عتید» شامگاه سه‌شنبه با خلافکار خواندن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که او در حال خُرد شدن زیر فشارهای مختلف است.

لاپید طی سخنرانی در مراسم آغاز پویش انتخاباتی حزب خود برای کسب کرسی‌های پارلمان و رقابت جهت تصدی نخست‌وزیری این رژیم، گفت: «به ما ثابت شد که چرا یک مظنون به جرائم سنگین جنایی (نتانیاهو) نمی‌تواند نخست‌وزیر باشد. من بی‌بی (نتانیاهو) را برای سال‌هاست که می‌شناسم، او در حال خُرد شدن زیر فشارهاست».

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وی با بیان اینکه نتانیاهو مدت‌هاست کار واقعی برای صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی انجام نداده، افزود: «در حالی که او زیر فشارها خُرد می‌شود... به نتانیاهو اجازه نمی‌دهیم که ما را هم با خود به سرازیری سقوط بکشاند».

از طرفی نظرسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که «بنی گانتز» رئیس پیشین ستادکل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی – که چندی پیش برای رقابت با حزب نتانیاهو، حزب جدیدی به نام «خسن لاسرائیل» تاسیس کرد – در حال کم کردن فاصله خود با نتانیاهو است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» در حالی که سه ماه تا برگزاری انتخابات زودهنگام باقی مانده، نظرسنجی شبکه 10 تلویزیون اسرائیل نشان می‌دهد که 41 درصد از صهیونیست‌ها خواستار نخست‌وزیر شدن نتانیاهو و 38 درصد پیروزی گانتز را می‌خواهند.

این در حالی است که هنوز 21درصد از صهیونیست‌ها نیز نمی‌توانند فعلا تصمیمی بگیرند. نتانیاهو که از سوی پلیس این رژیم به دلیل چهار پرونده فساد مالی و سوء استفاده از قدرت، تحت بازجویی قرار گرفته و کیفرخواست برای او صادر شده است.

هفته گذشته کابینه رژیم صهیونیستی به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پیش از موعد رأی داد. بر اساس این تصمیم، قرار است روز ۱۹ اردیبهشت انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی برگزار شود. ترکیب کابینه جدید هم بر اساس پارلمان تازه مشخص می‌شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.