افزایش دیدارهای دیپلماتیک در وین درباره رفع تحریم‌های ایران


نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران خبر داد که روز شنبه برای دومین بار با نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین دیدار کرده است.

2/13/2022 8:26:06 AM
کد خبر: 8186

به گزارش سارنا به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که  روز شنبه برای دومین بار با «انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین دیدار کرده است. 

وی در پیامی توییتری نوشت: «برای دومین بار طی یک روز،‌با آقای انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برای تبادل دیدگاه‌ها در خصوص تحولات کنونی و آتی درباره گفت‌وگوهای وین درباره برجام دیدار کردم».

عصر امروز نیز اولیانوف در توییت دیگری نوشت: «من با "رابرت مالی" نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کردم. ما بحث برانگیزترین موضوعاتی را که باید در مذاکرات وین درباره برجام حل و فصل شود، گفت‌وگو کردیم.»

ادامه دور هشتم مذاکرات وین در حالی در پایتخت اتریش در جریان است که دیپلمات‌های غربی در روزهای اخیر در خصوص پیشرفت در مذاکرات بسیار ابراز امیدواری کرده‌اند و پنجشنبه شب (21 بهمن ماه)، «استفانی الحق» مذاکره‌کننده ارشد انگلیس و مدیر امور غرب آسیا و آفریقای شمالی در پیامی در صفحه توییتر خود تصریح کرد که دیدار وی با «علی باقری کنی» مذاکره‌کننده ارشد ایران و مورا شاهد، «تبادلات سازنده‌ای» بوده است.

دور هشتم مذاکرات به منظور رفع تحریم‌ها بعد از ۱۱ روز وقفه روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه در شهر وین از سر گرفته شد و روز پنجشنبه هفته گذشته نیز رایزنی‌ها در شهر وین پایتخت اتریش در جریان بود و در همین چارچوب نشست هیأت‌های ایران و اتحادیه اروپا به ریاست «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌و‌گوها در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.