زاخارووا: آمریکایی‌ها درباره حمله روسیه به اوکراین به جهانیان دروغ می‌گویند


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد: آمریکا و انگلیس که همواره مردم جهان را با دروغ‌های خود فریب داده‌اند، با راه اندازی یک "جنگ تبلیغاتی" جدید، درباره قصد "تهاجم روسیه به اوکراین" نیز دروغ می‌گویند.

2/14/2022 11:49:26 AM
کد خبر: 8197

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، "جیک سالیوان"، مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی اعلام کرده بود که ایالات متحده نمی‌تواند تاریخ دقیقی را برای "تهاجم" به اوکراین تعیین کند، ولی معتقد است که هر روز ممکن است این حمله آغاز شود. این مقام کاخ سفید مدعی شد، ممکن است این اتفاق پس از بازی‌های المپیک 2022 پکن رخ دهد اگر روسیه شرایط را مساعد ببیند. البته مسکو ممکن است مسیر دیپلماسی را انتخاب کند.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش از این با تاکید مجدد بر اینکه روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد، گفته بود: «انگلستان و ایالات متحده "تهدید از جانب روسیه" را تنها برای مبارزه "قهرمانانه" با این کشور ساخته و پرداخته کرده و با بزرگ کردن افسانه "تهدید روسیه" تلاش دارند تا توجه جامعه جهانی را از بحران‌های سیاسی در حال تشدید در این کشورها منحرف کرده و میلیاردها دلار به بودجه نظامی خود تخلیه کنند.

خبرگزاری «تاس» گزارش داد، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود ابراز عقیده کرد که سیاستمداران آمریکایی همواره دروغ گفته، دروغ می‌گویند و به دروغگویی خود ادامه خواهند داد تا از این بهانه برای حمله به غیرنظامیان در سراسر جهان استفاده کنند و نمونه‌های زیادی در این باره وجود دارد. به گفته وی، آنها همچنین در خصوص قصد "تهاجم" روسیه به اوکراین دروغ می‌گویند.

این دیپلمات روس با ذکر نمونه‌هایی از دروغ‌های مقامات واشنگتن، به سخنان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری ایالات متحده اشاره کرد که قبلاً ادعا کرده بود: "کرملین آماده است تا بهانهای برای حمله به اوکراین بدست آورد".

زاخارووا با یادآوری سخنان کالین پاول (وزیر مور خارجه سابق آمریکا) درباره عراق که مدعی بود این کشور دارای تسلیحات کشتار جمعی است، می‌نویسد: «مردم جهان از قبل می‌دانند که چه کسی همیشه دروغ می‌گوید. آن‌هایی که فراموش کرده‌اند چگونه واشنگتن «بهانه‌ایی برای حمله به کشوری بدست آورد»، اجازه دهید سخنرانی با قاطعیت کالین پاول، وزیر امور خارجه وقت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ 5 فوریه سال 2003 را یکبار دیگر جستجو کرده و تماشا کنند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که اقدامات ایالات متحده و انگلیس در خصوص روند اوضاع اوکراین یک تبلیغات جنگی معمولی است. این دیپلمات نوشت: «تبلیغات برای جنگ بر اساس قطعنامه 2200 مربوط به میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1966 ممنوع است. در این سند آمده است: «هر گونه تبلیغات برای جنگی باید قانوناً ممنوع باشد»، ولی ظاهراً واشنگتن و لندن همیشه به یک اصل وفادار بوده‌اند و آن اینکه دستان آنها باید باز باشد.»

ماریا زاخارووا یادآور شد که برخلاف آمریکا و انگلیس که از زمان دوران جنگ سرد تاکنون تنها در جهت منافع سیاسی خاص خود عمل می کنند، اتحاد جماهیر شوروی و بعداً فدراسیون روسیه و همچنین ده‌ها کشور دیگر جهان "به‌طور داوطلبانه چنین برخود تهدیدآمیزی را کنار ‌گذاشته و به خطرات بسیار جدی تبلیغات جنگی پی برده‌اند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.