اوکراین: خواستار مذاکره با روسیه ظرف ۴۸ ساعت آینده هستیم


دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین می‌گوید روسیه درخواست‌های رسمی این کشور را برای توضیح درباره بسیج نیروهایش نادیده گرفته است. به گفته وزیر خارجه اوکراین، کیف در گام بعدی به روسیه ۴۸ ساعت فرصت می‌دهد تا در دیداری با این کشور درباره دلیل بسیج نیروهایش در نزدیکی مرز اوکراین شفافیت پیش بگیرد و توضیح دهد.

2/14/2022 1:22:18 PM
کد خبر: 8202

اوکراین خواستار دیدار با روسیه و سایر کشورهای عضو ناتو و گفتگو درباره افزایش تنش در مرزهای خود شد.

به گزارش سارنا به نقل از انتخاب، دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین می‌گوید روسیه درخواست‌های رسمی این کشور را برای توضیح درباره بسیج نیروهایش نادیده گرفته است.

به گفته وزیر خارجه اوکراین، کیف در گام بعدی به روسیه ۴۸ ساعت فرصت می‌دهد تا در دیداری با این کشور درباره دلیل بسیج نیروهایش در نزدیکی مرز اوکراین شفافیت پیش بگیرد و توضیح دهد.

کولبا گفته است کیف روز جمعه از روسیه خواسته براساس مفاد سند وین، توافق امنیتی میان اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا، درباره این آرایش نظامی توضیح دهد.

به گفته وزیر خارجه اوکراین، اگر روسیه درباره جامعیت امنیت در سازمان امنیت و همکاری اروپا جدی است،باید تعهداتش را در قبال شفافیت نظامی انجام دهد تا تنش کاهش پیدا کند و امنیت برای همه تامین شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین پیشتر از دامن زدن به هراس مردم انتقاد کرده بود و گفته بود هیچ سندی وجود ندارد که نشان بدهد روسیه در روزهای آینده قصد حمله به اوکراین را دارد.

روز یکشنبه، زلنسکی نزدیک به یک ساعت، تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا صحبت کرد.

کاخ سفید می‌گوید بایدن بر حمایت از اوکراین تاکید کرده و دو رهبر بر اهمیت ادامه پیگیری دیپلماسی و بازدارندگی توافق کردند.

در بیانیه دولت اوکراین درباره این گفتگوی تلفنی آمده است آقای زلنسکی از "حمایت تزلزل‌ناپذیر" آمریکا از کشورش تشکر کرده و از بایدن برای سفر به کیف دعوت کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.