وقوع دو انفجار در «لوهانسک» واقع در شرق اوکراین


منابع خبری از شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در منطقه خودمختار لوهانسک واقع در جنوب شرقی اوکراین خبر دادند.

2/19/2022 10:24:43 AM
کد خبر: 8212

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، جمعه شب دو انفجار مهیب در منطقه خودمختار لوهانسک واقع در جنوب شرقی اوکراین به وقوع پیوست.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، انفجار اول در پی انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا صورت گرفته است.

منابع روسی انفجار دوم در لوهانسک را ناشی از انفجار یک پمپ بنزین اعلام کردند.

 شامگاه روز جمعه نیز یک خودرو در نزدیکی یک ساختمان دولتی در منطقه خودمختار «دونتسک» منفجر شده است.

این انفجارها در حالی صورت می‌گیرد که روز سه‌شنبه گذشته تمامی نمایندگان دومای دولتی روسیه به قطعنامه درخواست از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای تجدید نظر در خصوص لزوم به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری مردمی و خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین رأی مثبت دادند.

این درخواست دومای روسیه از پوتین با واکنش مقامات اروپایی مواجه شده است. اولاف شولز صدراعظم آلمان اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی پس از مذاکراتش با ولادیمیر پوتین در مسکو ابراز عقیده کرده که اگر این پیشنهاد دوما پذیرفته و به واقعیت بپیوندد، مسلّماً به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری مردمی خودخوانده دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه یک فاجعه سیاسی و نقض توافقنامه‌های مینسک و توقف تلاش‌ها برای حل و فصل مناقشه دونباس خواهد بود.

طبق اطلاعات کاخ الیزه، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درخواست کرد که نظریه به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک را کنار بگذارد و با این درخواست دوما موافقت نکند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در آستانه نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل بیان کرد که به رسمیت شناختن جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک توسط روسیه بر خلاف توافقات مینسک خواهد بود. به عقیده وی، چنین به رسمیت شناختی همچنین نقض هنجارهای بین‌المللی خواهد بود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.