جانسون: پوتین در صدد آغاز بزرگترین جنگ در اروپا از سال 1945 است/ هشدار ناتو نسبت به حمله روسیه


بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هشدار داد که وضعیت بین اوکراین و روسیه می‌تواند به بزرگترین جنگ در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم منجر شود.

2/20/2022 10:51:57 AM
کد خبر: 8223

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هشدار داد که وضعیت بین اوکراین و روسیه می‌تواند به بزرگترین جنگ در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم منجر شود.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، جانسون در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت: طرحی که ما می‌بینیم از نظر وسعت مشابه چیزی است که می‌تواند بزرگترین جنگ اروپا از سال ۱۹۴۵ باشد.

جانسون گفت معتقد است که احتمال زیادی دارد نیروهای روسی تهاجم به اوکراین را آغاز کنند.

وی مدعی شد که این امر می‌تواند نه تنها در سراسر منطقه دونباس بلکه از مرز بلاروس و اوکراین "به منظور محاصره کیف" اتفاق بیفتد.

نخست وزیر انگلیس با این حال تاکید کرد که چنین اقداماتی نه تنها به رنج اوکراینی‌ها، بلکه مردم روسیه نیز منجر خواهد شد.

از سوی دیگر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو تاکید کرد که روسیه قصد دارد یک حمله تمام عیار به اوکراین انجام دهد.

استولتنبرگ گفت: "همه نشانه‌ها حاکی از آن است که روسیه در حال برنامه‌ریزی یک حمله تمام عیار به اوکراین است. همه ما قبول داریم که خطر حمله بسیار زیاد است."

کشورهای عضو ناتو میگویند که روسیه در حال جمع آوری نیروی بزرگی به وسعت بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در نزدیکی مرز با اوکراین است تا "برای حمله جدید" به خاک اوکراین آماده شود.

دولت روسیه اما بارها تاکید کرده که قصد ندارد عملیاتی علیه اوکراین انجام دهد و تمام گزارش‌هایی که از این موضوع صحبت می‌کنند "کذب" هستند و هدف از این ادعاها تشدید تنش در منطقه و دامن زدن به لفاظی‌های ضد روسیه جهت آماده‌سازی برای تحریم جدید اقتصادی و توجیه گسترش ناتو به شرق است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.