پایان المپیک زمستانی ۲۰۲۲ / نروژ، آلمان و چین در رده‌های اول تا سوم


با پایان یافتن المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ جدول نهایی توزیع مدال‌های این دوره از رقابت‌ها نیز مشخص شد.

2/20/2022 10:54:56 AM
کد خبر: 8224

با پایان یافتن المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ جدول نهایی توزیع مدال‌های این دوره از رقابت‌ها نیز مشخص شد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا و به نقل از استار، کاروان ورزشی نروژ ۱۶ مدال طلا، ۸ نقره و ۱۲ برنز را در بازی‌های المپیک زمستانی پکن کسب کرد تا این کشور در رده نخست جدول توزیع مدال در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن قرار گیرد.

برنده رده‌بندی مدال‌ها تیم نروژ بود که ۱۶ مدال طلا، ۸ نقره و ۱۳ برنز کسب کرد. مقام دوم به تیم آلمان رسید که ۱۲ طلا، ۱۰ نقره و ۵ برنز را به دست اورد و  تیم میزبان یعنی چین  با ۹ طلا ۴ نقره و ۲ برنز رده سومی را به دست آورد. 

تیم نروژ هم‌چنین رکورد بازی‌های المپیک زمستانی را از نظر تعداد مدال طلا در یک بازی را به نام خود ثبت کرد.

در پیونگ چانگ ۲۰۱۸، آلمان و نروژ با رکورد ۱۴ مدال طلای برای یک کشور در یک دوره از بازی‌های المپیک زمستانی برابری کردند که با تعداد مدال‌های کانادا در ونکوور ۲۰۱۰ برابری می‌کرد. اکنون نروژ توانست با کسب ۱۶ طلا در المپیک زمستانی به تنهایی رکورد بیش‌ترین مدال طلا در یک دوره بازی‌های المپیک زمستانی را به نام خود ثبت کند.

در ادامه قرار است رقابت‌های المپیک زمستانی معلولان نیز برگزار شود. 

بازی‌های پارالمپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ از ۱۳ تا ۲۲ اسفند ماه در پکن برگزار می شود. الهه قلی فلاح تنها نماینده ایران در بخش نابینایان و پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه و ابوالفضل خطیبی در رشته صحرانوردی و صدیقه روزبه و حسین سولقانی در اسنوبرد ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پارالمپیک زمستانی هستند که روز پنج‌شنبه پنجم اسفند برای شرکت در این مسابقات عازم چین می‌شوند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.