دلیل جالب خودداری بازیکن ترکیه‌ای از تبلیغ علیه جنگ روسیه با اوکراین + عکس


یکی از بازیکنان شاغل در فوتبال ترکیه از شعار دادن علیه روس‌ها به خاطر حمله به اوکراین خودداری کرد و برای آن هم دلیل آورد.

3/1/2022 5:38:21 PM
کد خبر: 8260

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، این روزها اکثر اهالی جامعه ورزش به محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین، شعار علیه ولادیمیر پوتین و پیدا کردن راهی برای منزوی کردن نمایندگان روس در مجامع ورزشی رو آورده‌اند. فوتبالیست‌های اروپایی هم تلاش کرده‌اند که از قافله عقب نمانند و بدون نگرانی از عواقب مجازات‌های احتمالی به خاطر پیوند زدن ورزش و سیاست - البته اگر برخلاف موارد مشابه قبلی مجازاتی در کار باشد - به بیان نقطه نظر خود یا رؤسای‌شان در قبال جنگ روسیه و اوکراین پرداخته‌اند.

جنبشی که با سکوت 5 دقیقه‌ای قبل از بازی‌های هفته گذشته سری A، نمایش پیام‌های ضد جنگ روی اسکوربرد‌های لالیگا و بوندس‌لیگا و ورود بازیکنان تیم اورتون به زمین مسابقه برابر منچسترسیتی با انداختن پرچم اوکراین روی شانه‌‌های‌شان آغاز شد، به فوتبال ترکیه هم سرایت کرده است. بازیکنان تیم ارزروم‌اسپور در دسته دوم فوتبال ترکیه پیش از بازی اخیرشان برابر تیم آنکارا گوجو با تی‌شرت‌هایی به میدان رفتند که روی آن نوشته شده بود: «جنگ را متوقف کنید». همه آنها به جز کاپیتان تیم، آیکوت دمیر این تی‌شرت را به تن داشتند که این موضوع کنجکاوی خیلی‌‌ها را برانگیخت.

کشور روسیه , کشور اوکراین , تیم‌های فوتبال ترکیه ,

دمیر که متولد هلند اما ترکیه‌ای است و برای تیم ملی ترکیه هم بازی می‌کند در گفت‌و‌گو با نشریه فاناتیک ترکیه درباره اینکه چرا حاضر به تبلغ علیه جنگ روسیه و اوکراین نشده است، گفت: هر روز هزاران نفر در خاورمیانه قربانی می‌شوند. من هم بابت جنگ متأسفم و بابت درد و رنجی که به مردم بیگناه تحمیل می‌شود ناراحتم اما داستان این است که همان‌هایی که مرگ مردم خاور میانه را نادیده می‌گرفتند، حالا که جنگی در اروپا به راه افتاده، اینگونه دارند علیه آن تبلیغ می‌کنند. من دوست ندارم این تی‌شرت را بپوشم، چون که نظیر چنین پیراهنی برای محکومیت جنگ علیه کشورهای خاورمیانه پوشیده نشد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.