درخواست وزیر ورزش برای لغو استرداد مالکیت دو مجموعه ورزشی سرخابی‌ها


وزیر ورزش خواستار لغو استرداد مالکیت دو مجموعه ورزشی شهدای گمنام تهران و ناصر حجازی به وزارتخانه متعلق به پرسپولیس و استقلال از معاون اول رئیس جمهور شد.

3/5/2022 9:44:11 AM
کد خبر: 8273

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، حمید سجادی وزیر ورزش طی نامه‌ای به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: به استناد تصویب نامه 13 مرداد سال 99 متضمن انتقال مالکیت مجموعه ورزشی شهدای گمنام تهران با مساحت 15135.9 متر مربع عرصه از وزارت ورزش به شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و نیز تصویب نامه 14 دی سال 99 دایر بر انتقال مالکیت مجموعه ورزشی ناصر حجازی با مساحت 10 هزار مترمربع عرصه از وزارت ورزش به شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و نیز مستنداً به استناد مالکیت تک برگی دولتی صادره، پلاک های ثبتی موصوف تحویل آنها شد.

در راستای بند 3 تصویب نامه های حقوق مقرر شده در صورتی که ظرف حداکثر یکسال از تاریخ صدور مصوبه، سهام شرکت مذکور در بورس عرضه نشود، تصویبنامه خود به خود ملغی و شرکت‌ها مکلف هستند بدون دریافت هرگونه وجه یا اخذ مجوز یا عناوین مشابه، املاک موضوع تصویب نامه های فوق را به وزارت ورزش مسترد کنند.

موضوع خصوصی سازی دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس در زمره تکالیف و وظایف قانونی این وزارت و سازمان خصوصی سازی است که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و ... مترصد انجام تکالیف قانونی مقرر هستند. اما با توجه به زمان بر بودن اقدام مورد نظر و انقضای مهلت مقرر در بند 3 تصویب نامه های فوق در صورت تحقق مفاد بند فوق، عملیات خصوصی سازی دو شرکت عملاً با موانع قانونی مواجه خواهد شد.

لذا با توجه به صدور اسناد مالکیت پلاک های ثبتی موصوف به نام شرکت های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس و تحویل کامل مجموعه آنها تقاضای لغو بند 3 و اصلاح تصویب نامه های 13 مرداد و 14 دی سال 99 مورد استدعا است.

با توجه به حساسیت و فوریت موضوع به منظور جلوگیری از هرگونه تبعات حقوقی و اجرای احتمالی و ایراد خدشه در فرآیند خصوصی سازی خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات لازم برای طی تشریفات قانونی و تصویب در هیات وزیران معمول و تسریع شود.

همچنین به موجب قرارداد واگذاری 13 مرداد سال 72، سه قطعه زمین تحت پلاک های ثبتی 257، 42 و 1548 فرعی، همگی از 365 اصلی جمعا به مساحت 36400 متر مربع واقع در بخش 10 شهرستان تهران به نشانی انتهای بلوار فردوس غرب، بالاتر از پارک ارم (محل کمپ ناصر حجازی) توسط اداره کل زمین شهری استان تهران به اداره کل ورزش و جوانان استان واگذار شده که متعاقباً به موجب نامه 20 بهمن سال 95 وزارت اقتصاد گواهی بند د ماده 26 آیین نامه اموال دولتی برای پلاک های موصوف به نام دولت به نمایندگی وزارت ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران صادر می‌شود که طی مصوبه 14 دی سال 99 کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی مالکیت پلاک های ثبتی ( 16421 فرعی مفروز و مجزی شده  از 42 فرعی) و 257 فرعی از 365 اصلی هر یک به مساحت 10 هزار مترمربع از وزارت ورزش به شرکت فرهنگی ورزشی استقلال واگذار و دو فقره سند مالکیت در 18 و 23 شهریور سال 99 تثبیت مالکیت دولت به نمایندگی شرکت فرهنگی ورزشی استقلال صورت پذیرفت.

با توجه به ضرورت حمایت از شرکت فرهنگی ورزشی استقلال به منظور اختصاص ورزشگاه استاندارد در تهران برای تیم های ورزشی زیر مجموعه و توجه به تصرف و بهره‌برداری بیش از 23 سال شرکت موصوف از مجموعه ( مستندا به قرارداد اجاره 27 دی سال 78 بین اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و باشگاه استقلال) این وزارت در نظر دارد نسبت به واگذاری پلاک ثبتی 1548 فرعی از 365 اصلی به مساحت 16400 مترمربع به منظور حفظ یکپارچگی مجموعه و در راستای ماده 117 قانون محاسبات عمومی اقدام کند.

به منظور تسریع در فرایند اجرایی و صدور مجوز موجب مزید امتنان است دستورات لازم را در خصوص به بررسی موضوع و انجام اقدامات لازم ابلاغ فرمایید.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.