دستیار سابق اوفارل: او ذهنیت حرفه‌ای را وارد ایران کرد


بهمن صالح نیا می گوید اوفارل ذهنیت حرفه ای درباره فوتبال داشت و این تفکر را به تیم ملی و فوتبال ایران هم تزریق کرد.

3/9/2022 1:31:13 PM
کد خبر: 8324

بهمن صالح نیا می گوید اوفارل ذهنیت حرفه ای درباره فوتبال داشت و این تفکر را به تیم ملی و فوتبال ایران هم تزریق کرد.

دستیار سابق اوفارل: او ذهنیت حرفه‌ای را وارد ایران کرد

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، فرانک اوفارل، سرمربی ایرلندی سابق تیم ملی ایران که در فاصله سال های ۵۳ تا ۵۵ هدایت تیم ملی را برعهده داشت، سه روز قبل در سن ۹۴ سالگی درگذشت. از او به عنوان یکی از بزرگترین مربیان فوتبال ایران یاد می شود که نقش مهمی در ورود فوتبال ایران به عرصه جهانی ایفا کرد.

بهمن صالح نیا، دستیار ایرانی فرانک اوفارل در آن مقطع، در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط همکاری با فرانک اوفارل در تیم ملی گفت: آن موقع با پیشنهاد پرویز دهداری، من به مدت یک ماه در هنگام برگزاری بازی های آسیایی به خدمت تیم ملی در آمدم و دستیار فرانک اوفارل بودم و توانستم با این مربی بزرگ کار کنم و چیزهای زیادی را از او یاد بگیرم. اوفارل به عنوان مربی خدمت بزرگی به فوتبال ایران داشت.

وی درباره دستیاران ایرانی این مربی ایرلندی در آن مقطع اظهار کرد: حشمت مهاجرانی، حسن حبیبی و بنده دستیاران اوفارل بودیم و توانستیم همزمان با کمک کردن به این مربی، مطالبی را از فوتبال روز دنیا یاد بگیریم و در آینده کاری خودمان استفاده کنیم. این دوره کوتاه بعدها با حضور من در آلمان و شرکت در تمرینات و کلاس های مربیگری بسیار تاثیرگذار بود.

این پیشکسوت فوتبال ایران و انزلی که از بنیان گذاران تیم فوتبال ملوان هم به شمار می رود، درباره تاثیر اوفارل بر فوتبال ایران گفت: اوفارل به پیشرفت فوتبالمان کمک کرد. او مربی مدبری بود و در هنگام تمرینات روی انجام کارها و تاکتیک ها سخت گیری زیادی  داشت تا بازیکنان با جدیت زیادی کار کنند. به نوعی او برخواسته از یک فوتبال مدرن بود که آن فلسفه را در ایران جاری کند.

صالح نیا درباره اینکه آیا اوفارل روی ذهنیت بازیکنان ایرانی تاثیر گذاشت یا خیر گفت: اوفارل تفکر حرفه ای داشت؛ چیزی که در آن دوره کمتر در ایران وجود داشت و توانست با سخت گیری خود از ایران تیم بهتری بسازد و زمینه ساز موفقیت های بعدی شود.

وی درباره انتخاب حشمت مهاجرانی به جای فرانک اوفارل گفت: حشمت خان مهاجرانی از همکاران ما بود. ایشان هم بسیار بسیار مدبر و با دانش بود. حشمت خان در این دوره مطالب ارزشمندی را فرا گرفت و در تیم ملی به کار بست.

این مربی سابق تیم ملی ادامه داد: حسن حبیبی هم سرمربی تیم ملی فوتبال ارتش شد و من هم همراه با او به این تیم رفتم. من و حبیبی دوستان صیمیم همدیگر بودیم و وقتی از من خواست، درخواستش را قبول کردم. بعد از آن هم توانستم جام پهلوی را نصیب فوتبال بندرانزلی کنم و به این موضوع افتخار می کنم.

صالح نیا درباره شرایط بسیار خوب ملوان در لیگ دسته اول و احتمال بازگشت این تیم به لیگ برتر گفت: با بچه های تیم مشورت می‌کنم و در جلسات فنی و مدیریتی حضور دارم. اگر راهکار، راهنمایی یا مشورت بخواهند ارائه می کنم. توکل بر خدا شرایط تیم خوب است و امیدواریم این فصل به لیگ برتر برگردیم. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.