عرضه نرم افزار شبیه ساز مخازن نفتی با کیفیت نمونه خارجی


یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به پیاده سازی نرم‌افزار شبیه‌سازی سه‌بعدی مخازن هیدروکربنی مشابه نمونه خارجی شد در حالی که محصول خارجی ۱۰ برابر نمونه داخلی قیمت دارد.

3/15/2022 12:10:32 PM
کد خبر: 8353

یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به پیاده سازی نرم‌افزار شبیه‌سازی سه‌بعدی مخازن هیدروکربنی مشابه نمونه خارجی شد در حالی که محصول خارجی ۱۰ برابر نمونه داخلی قیمت دارد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، علی علیزاده، عضو هیات مدیره یکی از شرکت های فناور با اشاره به تولید نرم افزار شبیه سازی سه بعدی مخازن هیدروکربنی در این شرکت، گفت: در حال حاضر این شبیه ساز توسط شرکت های مناطق نفت خیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت و نفت فلات قاره خریداری شده و در حال استفاده است. این نرم افزار شبیه ساز همه ویژگی ‌ها و قابلیت‌ های اساسی نمونه‌ های مشابه خارجی را دارد، در حالی که هزینه تهیه آن کمتر از نرم‌ افزارهای خارجی است.

وی قطع وابستگی، صرفه‌جویی اقتصادی، دستیابی به دانش فنی و مبانی محاسباتی نرم ‌افزارهای تخصصی، تطبیق روش‌ ها و فرآیندهای مهندسی مخازن با شرایط خاص مخازن کشور، امکان دسترسی منظم و همیشگی به کارشناسان توسعه ‌دهنده نرم ‌افزار برای حل مسائل و پشتیبانی روزآمد نرم ‌افزار و امکان توسعه و بهبود آن با توجه به نیازها را از دیگر مزایای بومی ‌سازی این نرم ‌افزار تخصصی نام برد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، علیزاده با بیان اینکه از نرم افزار شبیه‌ساز می توان برای پیش بینی تولید نفت در آینده، محل یابی چاه و تولید صیانتی استفاده کرد، خاطر نشان کرد: نرم افزار شبیه ساز داخلی به علت این که مشابه نمونه های خارجی است، از سوی شرکت های خارجی مورد استقبال قرار گرفته و پروژه هایی به شرکت واگذار شده است.

به گفته وی نرم افزار شبیه ساز خارجی ۱۰ برابر نمونه داخلی قیمت دارد و این صرفه اقتصادی می تواند به کمک شرکت های داخلی آید.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.