سقوط قیمت نفت آغاز شد /نفت برنت به نزدیک ۱۰۰ دلار بازگشت


قیمت نفت امروز سه‌شنبه در بازار جهانی با بیش از ۴ درصد کاهش روبه رو شد؛ علت این کاهش نگرانی‌ها در مورد کاهش احتمالی رشد اقتصاد چین به دلیل شناخت سویه جدید از کرونا عنوان شده است.

3/15/2022 12:28:27 PM
کد خبر: 8356

به گزارش سارنا به نقل از مهر، قیمت نفت امروز سه‌شنبه در بازار جهانی با بیش از ۴ درصد کاهش روبه رو شد. علت این کاهش نگرانی‌ها در مورد کاهش احتمالی رشد اقتصاد چین به دلیل شناخت سویه جدید از کرونا عنوان شده است که تقاضا برای نفت را کاهش داده است.

معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در ماه مه با ۴.۱۱ درصد کاهش به ۱۰۲.۵۲ دلار در هر بشکه رسید و از طرف دیگر قیمت نفت خام تگزاس آمریکا با ۴.۱۷ درصد کاهش به ۹۸.۷ دلار در هر بشکه رسید.

این زیان‌های شدید حدود یک هفته پس از آن اتفاق افتاد که قیمت‌های نفت تگزاس غربی و برنت به بالاترین سطح خود در ۱۴ سال گذشته رسید.

روز یکشنبه، چین اعلام کرد که شهر شنژن، مرکز فناوری در این کشور ۱۷ میلیون نفری را به دلیل شیوع جهش یافته Omicron که باعث افزایش آلودگی به ویروس کرونا در سراسر کشور شده است، تعطیل خواهد کرد.

این اقدام با توجه به اینکه چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام در جهان است، نگرانی‌هایی در مورد چشم‌انداز تقاضا ایجاد کرد، علاوه بر این بارقه‌ای از امید در مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین که بر بازارها نیز تأثیر می‌گذارد.

دانیل هاینس از گروه بانکی استرالیا و نیوزلند گفت: «احساسات در بازارهای کالا همچنان تحت تأثیر عناوین اخبار قرار دارد، زیرا مذاکرات بین روسیه و اوکراین این امید را زنده کرده است که اختلالات عرضه به حداقل برسد.»

محمدحسین سیف اللهی مقدم

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.