بن‌زاید در دیدار با بشار اسد: سوریه رکن اصلی ارکان امنیت جهان عرب است/ نیروهای خارجی خاک سوریه را ترک کنند


رئیس‌جمهور سوریه در جریان سفرش به امارات با شیخ محمد بن زاید آل‌نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

3/19/2022 1:54:35 PM
کد خبر: 8373

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، شیخ «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی که در کاخ الشاطی از رئیس جمهور سوریه استقبال کرد، انجام این سفر را در چارچوب تصمیم مشترک برای ادامه رایزنی و هماهنگی برادرانه بین دو کشور درمورد مسایل مختلف دانست و تأکید کرد که سوریه یک رکن اصلی از ارکان امنیت کشورهای عربی محسوب می‌شود، لذا مواضع امارات متحده عربی در حمایت از یکپارچگی اراضی سوریه و برقراری ثبات در آن مستحکم است.

به گزارش سانا، بن‌زاید ضمن تأکید بر لزوم عقب‌نشینی تمامی نیروهای خارجی که به‌طور غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، اعلام کرد که امارات برای تقویت همکاری با سوریه در تمام زمینه‌ها آمادگی دارد.

کشور امارات متحده عربی , بشار اسد , کشور سوریه , کشور امارات متحده عربی , بشار اسد , کشور سوریه ,

بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم با تأکید بر اینکه امارات کشوری است که با توجه به سیاست‌های متعادلی که در قبال مسائل بین‌المللی دنبال می‌کند، نقش اصلی را ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: جهان در حال تغییر است و برای مدت طولانی به‌سمت وضعیت بی‌ثباتی حرکت می‌کند، لذا برای حفاظت از منطقه خود، ما باید به اصول خود، حاکمیت کشورها و منافع مردم خود پایبند باشیم.

اسد و بن‌زاید در این دیدار درباره روابط برادرانه، همکاری و هماهنگی مشترک بین دو کشور برادر برای دستیابی به منافع متقابل که منجر به تحکیم امنیت و ثبات در منطقه می‌گردد، گفت‌وگو و درباره مواضع دو کشور در قبال تمام مسایل و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک رایزنی کردند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.