دعوت عمران خان برای راهپیمایی گسترده ضد آمریکایی


نخست‌وزیر پاکستان گفت که آمریکا تلاش دارد او را از قدرت برکنار کرده و دست به تغییر حکومت در پاکستان بزند.

4/2/2022 6:31:07 PM
کد خبر: 8404

به گزارش سارنا به نقل از فارس، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان امروز (شنبه) در سخنانی از مردم این کشور خواست تا فردا (یکشنبه) در همه شهرها در اعتراض به دخالت‌های خارجی در امور داخلی این کشور دست به تظاهرات گسترده بزنند.

به نوشته الجزیره، او گفت: «اقدام برای برکناری من، تلاشی برای تغییر حکومت با حمایت ایالات متحده آمریکا بود و این نشان از دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ما دارد.»

روز گذشته نیز کاردار موقت آمریکا به وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد تا اعتراض شدید اسلام‌آباد نسبت به مداخله در امور داخلی این کشور به وی ابلاغ شود. 

این تنش از زمانی آغاز شد که «عمران‌خان» پنجشنبه شب گذشته طی سخنرانی زنده تلویزیونی خطاب به مردم پاکستان گفت که طرح عدم اعتماد به نخست وزیر در پارلمان پاکستان نتیجه دخالت عوامل خارجی است. او اعلام کرد: «اوایل ماه مارس ۲۰۲۲ نامه‌ای از سوی سفیر پاکستان در آمریکا دریافت کردم که در آن برنامه ائتلاف اپوزیسیون برای رأی عدم اعتماد به من مطرح شده بود و در این نامه به سیاست خارجی مستقل پاکستان اعتراض شده و به صورت تهدید آمیز آمده است که در صورت رأی اعتماد پارلمان به من، پیامدهای بدی برای پاکستان در پیش خواهد بود.

«فؤاد چودری» وزیر اطلاعات پاکستان نیز دیروز در سخنانی گفت که عمران خان نامه‌ای را به عنوان شاهدی بر توطئه خارجی علیه دولت خود را به شورای امنیت ملی پاکستان ارائه کرده است. به گفته چودری، «نواز شریف» نخست‌وزیر اسبق و در تبعید پاکستان در صدد توطئه علیه دولت عمران خان از طریق رأی عدم اعتماد به وی با همکاری طرف‌های خارجی است.

دومین جلسه بررسی طرح عدم اعتماد به نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه با حضور نمایندگان جبهه مشترک اپوزیسیون در مجلس ملی برگزار شد و نایب رئیس مجلس پاکستان ادامه این جلسه را به روز یکشنبه موکول کرد و قرار شد ۱۴ فروردین جلسه رای گیری برای عدم اعتماد به نخست وزیر برگزار شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.