سند جامع راهبردی صنعت هسته‌ای ۲۰ فروردین رونمایی می‌شود


سخنگوی دولت با اشاره به برگزاری رویداد ملی صنعت هسته‌ای در روزهای آینده گفت: سند جامع راهبردی صنعت هسته‌ای ۲۰ فروردین رونمایی می‌شود.

4/5/2022 12:41:46 PM
کد خبر: 8423

به گزارش سارنا به نقل از فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز سه شنبه (16 فروردین ماه) در نشست خبری، ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در آغاز سال جدید و تعیین شعار سال از سمت مقام معظم رهبری باعث ایجاد امید در بین مردم و مسئولان شد زیرا همیشه بیانات معظم له راهگشا برای مسئولان و دولت بوده است.

اولین اقدام دولت در سال جدید تهیه و تدوین آیین‌نامه دانش بنیان ها بود

وی افزود: اولین اقدام دولت در سال جدید برای تحقق شعار سال تهیه و تدوین آیین‌نامه دانش بنیان ها بود.

سخنگوی دولت با اشاره به تعطیلات نوروز، گفت: دولت در ایام تعطیلات بدون هیچ تعطیلی به کار خود ادامه داد یعنی به غیر از روز ۲۹ اسفند هیچ جلسه دولت لغو نشد و همچنین در این ایام سفرهای استانی انجام شد.

بهادری جهرمی افزود: در سفر مشهد مجتمع شهید سلیمانی که با تجهیزات تمام ایرانی افتتاح شد که در برنامه های بعدی این مجتمع توسعه پیدا خواهد کرد.

اقامت شب بیش از ۵۰ میلیون نفر در ایام عید

وی با بیان اینکه در ایام عید شاهد رعایت پروتکل های بهداشتی بودیم، بیان داشت: بعد از دوسال منع رفت و آمد در کشور شاهد رونق سفرها در ایام نوروز بودیم و در این ایام ۲۳ سازمان تحت نظر وزارت گردشگری شبانه و روزی در حال خدمت به مردم عزیز بودند.

سخنگوی دولت گفت: بیش از ۵۰ میلیون نفر اقامت شب در ایام عید شاهد بودیم که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است، همچنین ۲ میلیون مسافر از خطوط هوایی استفاده کرده اند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: برای اولین بار شهر تهران جز ۱۰ شهر گردشگر پذیر قرار گرفت که حاصل برنامه ریزی بود و بیش از ۵۲ میلیون تردد خودرو بین جاده ای انجام‌شد که افزایش ۴۱ درصدی داشت. تردد هوایی هم رشد ۴۱ درصدی و تردد ریلی هم رشد ۴۷ درصدی داشت.

کاهش فوتی های تصادفات جاده ای نسبت به سال گذشته 

بهادری جهرمی افزود: ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته شاهد کاهش فوتی های تصادفات جاده ای بودیم و امیدواریم این میران به صفر برسد.

وی تصریح کرد: در همان روزهای ابتدایی سال، تهیه و تصویب آیین نامه دانش بنیان در حوزه کشاورزی به پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار هیات دولت قرار گرفت همچنین جلسات فوق العاده ای تشکیل شد و در جلسه اخیر به تصویب هیات وزیران رسید.

سخنگوی دولت بیان داشت: همزمان بسته جامعی برای توسعه اشتغال  تهیه شده و پس از نهایی شدن به زودی اعلام می شود.

سند جامع  راهبردی صنعت هسته‌ای ۲۰ فروردین رونمایی می‌شود

بهادری جهرمی افزود: در ۲۰ فروردین رویداد ملی هسته‌ای را داریم که انشاالله در این روز از سند جامع راهبردی توسعه صنعت هسته‌ای کشور رونمایی خواهد شد که این سند نگاه بلندمدت کشور در صنعت هسته‌ای خواهد بود همچنین دستاوردهای دیگر در این حوزه رونمایی خواهد شد.

دولت قصد اصلاح نظام پرداخت یارانه ها را در سال جدید دارد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، درباره صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر کم ارزش شدن یارانه ۴۵ هزارتومانی و آیا دولت قصد افزایش آن را دارد؟، اظهار داشت: گفته رییس جمهور به نقل از مدیران اقتصادی دولت قبل بود یعنی عدد مذکور در گزارش‌ها و آمارهای دولت گذشته بوده و طبیعتاً این مورد نشان می‌دهد که الگوی یارانه‌های فعلی الگوی مناسبی نیست.

وی افزود: در سند تحول دولت، برای هدفمند سازی یارانه‌ها و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها مسیر مجزایی طراحی و پیش بینی شده از این رو باید اصلاح نظام پرداخت را در دستور کار قرار دهیم تا اینگونه ناکارا برای مردم نباشد.

سخنگوی دولت گفت: به طور طبیعی هر چقدر هدفمندسازی یارانه‌ها با سرعت بیشتری پیش برود شاهد حفظ قدرت خرید مردم خواهیم بود و انشاالله با همکاری مردم و رسانه ها و دولت شاهد اصلاح نظام پرداخت یارانه ها در کشور باشیم.

بهادری جهرمی با اشاره به ساخت مسکن در سال جدید، بیان داشت: علاوه بر ۸۰۰ هزار واحد در حال ساخت برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار زمین تامین شده است. ثبت نام هم بیش از ۵ میلیون نفر بوده است همچنین از سال ۹۴  پروژه هایی از مسکن مهر آغاز شده با پیشرفت های کم که به نوعی رها شده بود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن با تسهیلات مناسبی همراه بود استقبال بیشتری از این طرح صورت گرفته شده است، تصریح کرد: علاوه بر ۸۰۰ هزار واحد در حال ساخت برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار زمین تامین شده است و ثبت نام هم بیش از ۵ میلیون نفر بوده است.

بهادری جهرمی گفت: شرکتهای دانش بنیان جزئی از بخش خصوصی هستند. دولت رسالت خود را حمایت و هدایت در این حوزه می داند. اگر شرکتهای دانش بنیان را به سمت دولتی بردن ببریم خلاف اهداف در نظر گرفته شده است.

دستور رئیس جمهور برای تشکیل سازمان مهاجرین

سخنگوی دولت با اشاره به کم آبی در کشور، تاکید کرد: یکی از اولویت های دولت مدیریت آب است. دولت معتقد است علی رغم تنش آبی با مدیریت مناسب می شود از آن عبور کرد. در سند تحول و در بودجه این موارد مورد توجه است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مهاجران افغانستانی، بیان داشت: به اذعان مراجع بین المللی ایران میزبان خوبی برای مهاجران افغانستانی بوده است. هر چند همین مراجع به وظایف خود در حمایت از پناهندگان عمل نکردند. دولت و جمهوری اسلامی معطل تکالیف بین المللی نمانده است. ایران استقبال می کند از ثبات افغانستان اما تا زمانیکه این عزیزان مهمان ما هستند حمایتها ادامه دار است. 

سخنگوی دولت ادامه داد: دستور رئیس جمهور به وزارت کشور ایجاد یک سازمان نهاد متمرکز به منظور ساماندهی امور مهاجرین است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در دولت مردمی شروع هرگونه توسعه یافتگی و فعالیت های عمرانی،  صنعتی و معدنی منوط و مشروط به اخذ مجوزهای قانونی لازم از جمله مجوزهای محیط زیستی است و توسعه عمرانی فرع بر رعایت محیط زیست است از این رو مصوبه احداث پتروشیمی میانکاله مربوط به هیات وزیران در دولت قبل است یعنی اسفندماه ۹۹ است.

وی با بیان اینکه از حساسیت افکار عمومی تشکر می‌کنم، تصریح کرد: اجرای این پروژه منوط به دریافت محیط زیستی است.

دولت قصد تشکیل وزارت بازرگانی را ندارد

سخنگوی دولت در مورد تشکیل وزارت بازرگانی، بیان داشت: من چنین خبری نشنیده ام و این اقدام در دستور کار دولت نیست.

منابع یارانه‌ای تامین دارو نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش هم داشته است

بهادری جهرمی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، گفت: اولویت اول دولت حفظ سلامت مردم است. البته بحث آموزشی و تحصیلی هم نباید نادیده گرفته شود همچنین وقتی ممنوعیتی از طرف ستاد کرونا نیست دلیلی برای تداوم غیر حضوری مراکز آموزشی نیست.

وی افزود: همان گونه که سفرهای نوروزی به واسطه تزریق واکسن شیرین بود بازگشایی مدارس و دانشگاهها نیز با همیاری مناسب دلچسب خواهد بود.

بهادری جهرمی با اشاره به ارز ترجیحی دارو و ارز، بیان داشت: منابع یارانه‌ای تامین دارو نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش هم داشته است و منابع خاص و مجزایی برای تامین داروی بیماران دارای بیماری خاص پیش‌بینی شده است تا در اختیار بیمار قرار گیرد و از آن سو استفاده نشود. 

وی تصریح کرد: روش جایگزین پیشنهادی مورد توجه در سند تحول و بودجه این است که منابع به سمت خود مصرف کننده و سازمان‌های بیمه گر برود پس تفاوتی برای مصرف کننده نخواهد داشت و صرفاً شیوه توزیع این یارانه تغییر خواهد کرد. البته هنوز آیین نامه نهایی تدوین نشده است. هر اقدام مرتبط با مردم پیش از اقدام اطلاع رسانی خواهد شد.

بهادری جهرمی در رابطه با تحریم‌های آمریکا و پیشنهاد خروج اسم سپاه از لیست تحریم و تأثیر آن روی روند مذاکرات گفت: تحریم آن هم حین مذاکرات نیازی به تبیین ندارد و بیانگر عدم صداقت طرف مقابل است و این اقدامات نشان می‌دهد که با مردم ایران دشمنی وجود دارد همچنین جدی نبودن در پیشبرد مذاکرات را نشان می‌دهد.

وعده رفع خط فقر مطلق شعار انتخاباتی سال ۹۶ دولت گذشته بود

سخنگوی دولت تاکید کرد: وعده رفع خط فقر مطلق وعده امروز و دیروز نبود و شعار انتخاباتی سال ۹۶ دولت گذشته بود اما دولت سیزدهم از سال گذشته روی آن تأکید کرده و سبدهای یارانه‌ای و تسهیلات و تخفیفات به همین منظور بوده و همکاری‌های خوبی بین نهادهای حمایتی انجام شده است

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.