«آشپزخانه پرماجرا» برای بچه‌ها


مجموعه دوازده‌جلدی «آشپزخانه پرماجرا» نوشته زهرا عبدی برای کودکان منتشر شده است.

4/10/2022 11:10:24 AM
کد خبر: 8438

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، مجموعه دوازده‌جلدی «آشپزخانه پرماجرا» نوشته زهرا عبدی برای کودکان منتشر شده است.

زهرا عبدی، نویسنده این مجموعه به ایسنا گفت:  «سارا» کاراکتر موفرفری این مجموعه  به آشپزی علاقه‌مند است و با کمک وسایل آشپزخانه در هر کتاب یک قصه کوچک و تازه می‌آفریند. هربار سارا به مشکلی برمی‌خورد، سماور، قوری، قاشق و چنگال و...‌ به کمکش می‌آیند و از تجربیات‌شان برای سارا می گویند.

او همچنین اظهار کرد: خیلی از بچه‌ها به آشپزی علاقه‌مند هستند. آشپزی می‌تواند به رشد مهارت‌های گوناگون در کودک کمک کند. اما ترس بی‌دلیل برخی والدین، مانع از بهره‌بردن کودکانشان از هنر آشپزی می شود. با توجه به گروه سنی هر کودک، والدین می‌توانند وسایلی را در اختیار کودک قرار بدهند. از آماده کردن یک ظرف سالاد ساده تا پخت غذاهای کمی پیچیده! بسته به توانمندی هر کودک، و با کنترل شرایط توسط والد، کودک می‌تواند ظرفی را آماده پذیرایی از اعضای خانواده کند.

عبدی افزود: ما باید کودک را به فروشگاه ببریم و حتی در انتخاب وسایل مورد نیاز آشپری نظرش را بپرسیم. دقت و انتخاب، میل کودک را تقویت خواهد کرد. هر فرد ذائقه خاصی دارد. وقتی کودک را به میوه‌فروشی یا فروشگاه  ببریم متوجه خواهیم شد به کدام دسته از موادغذایی علاقه بیشتری دارد. میل به بقا، موجب می‌شود غذاخوردن، از اولویت‌های هر فرد باشد. وقتی کودک، بتواند خودش به تنهایی غذایی را آماده کند، اعتماد به نفس بالایی به او خواهد داد. دختر من سارا، وقتی خیلی کوچک بود اصرار داشت آشپزی کند. اطرافیان با این درخواست دخترم مخالفت می‌کردند. فکر می‌کردند یک بچه فقط مواد غذایی را خراب می‌کند یا محیط آشپزخانه را کثیف می‌کند. اما سارا تلاش کرد و در سن کم توانست غذاهای مختلفی را به خوبی بپزد.


مجموعه «آشپزخانه پرماجرا» تمام‌رنگی توسط انتشارات اعلایی به چاپ رسیده است. پیش‌تر از این نویسنده مجموعه دوازده‌جلدی «شکرگزاری» و مجموعه «قصه‌های به‌یادماندنی» در این انتشارات به چاپ رسیده بود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.