ساخت ربات صنعتی برای خطوط دارویی و شیمیایی


محققان کشور موفق به ساخت ربات صنعتی شدند که از آن می توان در خطوط دارویی وشیمیایی، اتاق های تمیز و مکان‌هایی که حضور انسان امکان پذیر نیست بهره برد.

4/18/2022 12:52:17 PM
کد خبر: 8489

به گزارش سارنا به نقل از مهر و به نقل از پارک فناوری پردیس، علیرضا نوروزیان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در این شرکت موفق به ساخت ربات اسکارا (SCARA مخفف عبارت Selective Compliance Assembly Robot Arm به معنای بازوی ربات مونتاژ انتخابی )بصورت تمام صنعتی و تجاری شده است. ربات اسکارا یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین بازوی های صنعتی سری است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف از جمله صنعت دارو سازی دارد و مفهوم جدیدی را برای ربات های خط تولید ارائه کرده است.

وی ادامه داد: این ربات تنها بر روی یک پایه قرار می گیرد و به فضای استقرار کمی نیاز دارد و همچنین با سرعت و دقت تکرارپذیری بالا و قیمت مناسب قابل رقابت با نمونه ربات‌های خارجی است.

به گفته نوروزیان دلایل بسیاری برای استفاده از این ربات در صنعت و خط تولید وجود دارد که مهمترین مزیت های آن کاهش هزینه های تولید و افزایش کیفیت محصول و در نتیجه امکان رقابت در بازارهای جهانی است. از دیگر مزایای این ربات می توان به افزایش نرخ تولید، افزایش انعطاف پذیری تولید محصول، کاهش ضایعات و بهبود فرآیند تولید، ایمنی و افزایش سلامت کارمندان، کاهش هزینه سرمایه ای با توجه به کاهش مصرف انرژی و کاهش مصرف مواد اولیه اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت تصریح کرد: این ربات می تواند با تجهیز به بینایی ماشین، برای تشخیص اشیا به منظور کنترل کیفیت، خواندن بارکد و تشخیص متن، دسته بندی محصولات، تشخیص سطح پر شدن مواد و شمارش استفاده شود.

وی افزود: همچنین از این ربات می توان در خطوط دارویی وشیمیایی، اتاق های تمیز و مکان‌هایی که حضور انسان امکان پذیر نیست به منظور جابجایی، بسته بندی و مونتاژ استفاده کرد.

به گفته نوروزیان ربات ساخته شده توسط این شرکت، ۴۸ کیلوگرم وزن داشته و بیشینه جرم قابل جابجایی آن ۵ کیلوگرم است.

وی تصریح کرد: ربات دارای سیستم کنترل PLC جهت اتصال به خط تولید است و پنل اپراتوری با صفحه نمایش رنگی و لمسی ۷ اینچی رابط کاربری آنرا بسیار آسان کرده است. دقت تکرار پذیری موقعیتی این ربات نیز در حدود ۰.۱ میلیمتراست.

مدیرعامل شرکت تاکید کرد: در طراحی و ساخت ربات‌های این شرکت متناسب با نیازهای مشتری، برنامه نویسی و طراحی گریپر صورت می گیرد.

میترا سعیدی کیا

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.