چه تیمی قهرمان می‌شود؟/ آخرین وضعیت لیگ‌های برتر فوتبال در اروپا


در روزهای پایانی لیگ‌های فوتبال در اروپا به وضعیت بالای جدول لیگ‌های برتر این قاره نگاه می‌اندازیم.

4/19/2022 1:57:15 PM
کد خبر: 8497

در روزهای پایانی لیگ‌های فوتبال در اروپا به وضعیت بالای جدول لیگ‌های برتر این قاره نگاه می‌اندازیم.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، فصل جاری فوتبال باشگاهی در اروپا رو به پایان است و در سالی که جام جهانی فوتبال را در پیش داریم، در لیگ‌های برتر قاره سبز، برخی تیم‌ها برای تصاحب جام رقابت سنگینی دارند و برخی هم در یک قدمی قهرمانی هستند. در این گزارش به بررسی وضعیت تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ‌های برتر اروپا پرداخته‌ایم.

بوندسلیگای آلمان

به نظر می‌رسد دهمین قهرمانی متوالی برای بایرن در بوندس لیگا قطعی شده است و این تیم می تواند عنوان قهرمانی را در پایان فصل به دست بیاورد.

شنبه آینده بایرن می تواند دهمین قهرمانی متوالی آلمان را در بازی خانگی مقابل رقیب همیشگی بوروسیا دورتموند قطعی  کند. با یک برد، برتری نسبت به بوروسیا دورتموند به ۱۲ امتیاز افزایش می یابد و پس از آن رسیدن به بایرن با در نظر گرفتن سه بازی باقی مانده غیرممکن خواهد بود.

شاگردان ناگلزمن بعد از حذف از جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا، می توانند اولین جام خود را در این فصل به دست بیاورند و امیدوار باشند که در سوپرجام آلمان به قهرمانی دیگری برسند. دورتموند که در رده دوم جدول قرار دارد، احتمالاً حتی با برد در مونیخ هم نتواند بایرن را برای قهرمانی به چالش بکشد. با پیروزی قاطع ۶ بر یک مقابل وولفسبورگ در آخر هفته و شکست بایر لورکوزن مقابل لایپزیگ، شاگردان مارکو رز حداقل جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را  برای فصل بعد تضمین کردند.

مکان‌های سه و چهار جدول که سهمیه لیگ قهرمانان را دریافت می‌کنند، به‌ هیچ‌ وجه مشخص نیست. لایپزیگ با ۵۴ و لورکوزن با ۵۲ امتیاز در حال حاضر بیشترین شانس را دارند و فرایبورگ ۵۱ امتیازی در رده پنجم است. یونیون برلین، کلن و هوفنهایم هم هنوز روی کاغذ امکان پایان فصل را در جایگاه سوم و چهارم دارند.

لیگ برتر انگلیس

منچسترسیتی و لیورپول در حال حاضر معیار همه تیم ها در انگلیس هستند. تساوی ۲ بر ۲ هشت روز پیش در لیگ برتر، کل اروپا را به وجد آورد.  سیتی با مربیگری پپ گواردیولا در حال حاضر با ۷۴ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر هستند و لیورپول تنها یک امتیاز کمتر دارد. هر دو باشگاه هنوز هفت بازی برای انجام دارند و هر اشتباهی می تواند به معنای آخرین اشتباه باشد. جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا برای این دو تیم قطعی شده است. چلسی، قهرمان فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا، با ۱۱ امتیاز کمتر از "قرمزها" در رده سوم قرار دارد. با این وجود تیم توماس توخل، سرمربی آلمانی نیز شانس خوبی برای راهیابی به لیگ قهرمانان دارد. باید دید در ادامه تیم هایی نظیر آرسنال، یونایتد، ویتهام و تاتنهام چه رقابتی خواهند داشت تا سهمیه چهارم انگلیس برای لیگ قهرمانان مشخص شود.

اسپانیا

رئال مادرید همانند بایرن در آلمان به تنهایی در صدر جدول لالیگا قرار دارد. با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل سویا در روز یکشنبه، رئال مادرید گام بزرگی به سوی عنوان قهرمانی برداشت. برتری نسبت به تیم دوم یعنی بارسلونا در حال حاضر ۱۵ امتیاز است و رئال یک بازی بیشتر انجام داده است. با این وجود حتی اگر "کاتالان‌ها" در بازی باقی مانده پیروز شوند، جبران کردن ۱۲ امتیاز در شش بازی باقی مانده خیلی سخت است.

سویا و اتلتیکو مادرید هر کدام با ۶۰ امتیاز در رده های سوم و چهارم قرار دارند و شانس زیادی برای حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده دارند. بتیس،  سوسیداد و ویارئال نیز می‌توانند سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنند. 

ایتالیا

امسال، سری آ ایتالیا یکی از هیجان انگیزترین لیگ‌هاست. در بالای جدول، باشگاه‌های میلان (مقام اول، ۳۳ بازی، ۷۱ امتیاز) و اینتر (مقام دوم، ۳۲ بازی، ۶۹ امتیاز) دوئل سختی برای قهرمانی دارند و ناپولی نیز می‌تواند به این تیم ها برسد ولی شانس ناپولی بعد از تساوی برابر رم کمتر شده است.

 یوونتوس تورین (۶۳ امتیاز، ۳۳ بازی) تنها روی کاغذ شانس قهرمانی دارد. با این حال آ اس رم (مقام پنجم، ۳۳ بازی، ۵۸ امتیاز)، لاتزیو (مقام ششم، ۳۳ بازی، ۵۶ امتیاز) و فیورنتینا (مقام هفتم، ۳۲ بازی، ۵۶ امتیاز) تیم‌هایی هستند که قصد دارند یوونتوس را به زیر بکشند و سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنند. 

فرانسه
روز یکشنبه پاری سن ژرمن با پیروزی ۲ بر یک مقابل المپیک مارسی که در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفت دروازه قهرمانی را به روی خود باز کرد. شش بازی تا پایان فصل مانده و فاصله بین تیم های اول و دوم ۱۵ امتیاز است. مارسی، رن و نیس نیز به دنبال حضور در لیگ قهرمانان هستند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.