جشنواره شعر فجر سال به سال کم رونق‌تر می‌شود/ از اهداف فاصله گرفتیم


محدثی خراسانی با اشاره به اهداف آغاز به کار جشنواره فجر و اینکه سال‌هاست از آن دور شده‌ایم ،گفت: سال به سال به جای اینکه جشنواره شعر فجر شکوه و رونق بیشتری داشته باشد، از آن کاسته شده و تنها به برگزاری چند محفل بسنده می‌شود.

1/14/2019 1:24:21 PM
کد خبر: 851

به گزارش سارنا به نقل از فارس، مصطفی محدثی خراسانی از شاعران کشورمان درباره برگزاری جشنواره شعر فجر طی سال‌های اخیر و سال‌جاری به مواردی اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی خوب و منسجمی در راستای جشنواره صورت نمی‌گیرد، اطلاعی از آن ندارم، در اخبار هم مطلبی در این باره ندیدم.

وی با گلایه از اینکه پتانسیل و انرژی برگزاری جشنواره را در دوستان متولی می‌بینم، خاطرنشان کرد: بنیاد شعر و ادبیات داستانی، بنیادی منسجم است و در آن انسان‌های توانمند و صاحب فکر حضور دارند، اما نمی‌دانم مشکل کجاست! آیا بحث بودجه و اعتبارات مطرح است و یا مسئله دیگر؟ چرا که این جشنواره سال به سال کم رونق‌تر شده است.

این شاعر در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به اینکه کار انجام می‌شود اما قرار است این جشنواره ملی و بین‌المللی به نوعی موج آفرین باشدو فضای انگیزشی را در سطح کشور ایجاد کند، گفت: این موج و فضای انگیزشی موجب می‌شود تا سال آینده که دوره دیگری از جشنواره برگزار شود جامعه شعری سرپا و با روحیه بماند.

محدثی خراسانی با اشاره به قدمت این جشنواره توضیح داد: جشنواره بین‌المللی شعر فجر سال‌ها پیش به همت علیرضا قزوه آغاز به کار کرد، با شروعش این امید را ایجاد کرد که سالی یک‌بار با برنامه‌هایی که در طول سال خواهد داشت نشاط را در فضای کشور حفظ کند، در حالی که کم کم و سال به سال به جای اینکه شکوه و رونق افزوده شود ، از آن کاسته شده و تنها به برگزاری چند محفل می‌انجامد.

وی در پایان این ضعف را متوجه متولیان ندانست اما اضافه کرد: قطعا پشتیبانی‌های لازم از این جشنواره صورت نمی‌گیرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.