روایت سردار قاآنی از یک عملیات موفق پهپادی در خاک فلسطین اشغالی/ ۴۱ هواپیمای جنگی اسرائیل یک شبانه‌روز مشغول شناسایی این پهپادها بودند


فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: چند ماه قبل خبری به این رژیم رسید که دو پهپاد ناشناس به‌سمت سرزمین اشغالی در حرکت است، ۴۱ هواپیمای جنگی و شناسایی پهپاد این رژیم از سرشب تا صبح مشغول شناسایی این پهپادها بودند، اما نتوانستند کاری کنند.

4/30/2022 8:22:51 AM
کد خبر: 8543

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس در جمع راهپیمایان روز قدس و نمازگزاران حرم مطهر رضوی اظهار داشت: منطق ما برای اینکه رژیم غاصب باید محو شود این است که این سرزمین فلسطین صاحب دارد و اینها هزاران انسان را کشته و میلیون‌ها نفر را آواره کرده‌اند و اگر مقابله رهبران کشورهای اسلامی نبود آنها قصد داشتند ایده نیل تا فرات خود را عملی کنند و کشورهای دیگر را هم تصاحب کنند.

وی افزود: امام بزرگ انقلاب در اولین سال پس انقلاب، ایده دفاع از ملت فلسطین را نهادینه کرد و همه ملت‌های اسلامی را دعوت کرد به اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین، اما بعد این ایده را تعمیم داد به کل جهان اسلام و فرمود: روز قدس یک روز جهانی  و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.: امام (ره) در جایی فرمودند روز قدس روز اسلام است در جای دیگر می فرمایند روز قدس روز پیامبر اکرم(ص) است و روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کنیم. امام از موضوع دفاع از فلسطین شروع می کنند اما این نظر خود را تعمیم می دهند به عنوان روز اسلام و احیای اسلام و دفاع از همه مظلومین جهان.

بیشتر بخوانید

 فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان کرد: در طول این چهل و سه سال هم، روز قدس هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شد. رهبر انقلاب آیت الله خامنه‌ای هم وعده دادند با بزرگداشت روز قدس، زمینه آزادی فلسطین فراهم شده و طولی نخواهد کشید که آزادی قطعی این ملت مظلوم محقق خواهد شد؛ این رژیم جنایتکار در طول سالهای حیات منحوس خود هرگز در هیج جنگی پیروز نشده و هرگز نتوانستند یک ملت واحد باشند.

وی با بیان اینکه روز قدس یکی از بهترین روزها برای مردم مسلمان است و امام خمینی(ره) با معنویت ترین روز زندگی همه مسلمانان را به عنوان روز قدس قرار دادند؛ امام عظیم الشأن ما پیشقراول مقاومت برابر رژیمی کودکش و خبیث بود، افزود: وقتی به فتاوا و صحبتهای امام(ره) مراجعه می‌کنید می‌بینید از سالها قبل از انقلاب، نه تنها همیشه ایشان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین جلودار بوده‌اند که در مورد مصرف زکات و سهم امام (ع) هم برای کمک به مردم مظلوم فلسطینی فتوا دارند.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: در دوره پیروزی انقلاب اسلامی، این بزرگ‌مرد که در جبهه احیای اصول اساسی اسلام جلودار بود، ایده بزرگ حمایت از ملت فلسطین را نهادینه کرد و در اولین سال بعد از پیروزی انقلاب و در پیام گسترده و وزین، ملت ایران و همه ملت‌های اسلامی را به بزرگداشت روز جهانی قدس دعوت کردند. در بخشی از پیام ایشان آمده است: در سالیان دراز خطر اسرائیل غاصب را گوشزد می کردم و از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانانش به هم بپیوندند.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: الحمدلله در طول این چهل و چند سال ملت بزرگ ایران و هم ملت‌های بزرگ اسلامی و مردم دنیا، در جاهایی که دولت‌های عقب مانده آنها مانع نشدند، هر سال این روز را بهتر از سال‌های گذشته برگزار کردند. حتی در این سال هایی که این بیماری فراگیر شده بود باز هم ننشستند و با ماشین و موتور و وسایل نقلیه این روز بزرگ را در خیابان‌های مختلف شهرهای ایران و سرتاسر جهان گرامی داشتند.

سردار قاآنی اظهارداشت: ما به عنوان جمهوری اسلامی از قبل انقلاب و مخصوصا بعد از انقلاب اسلامی به جلوداری امام راحل و رهبر معظم انقلاب رسما اعلام می‌کنیم که هر جبهه ای که در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی بلند شود از آن حمایت می‌کنیم، از هر جبهه گسترده ای که علیه این رژیم عملیات کند، به روح و روانش درود می فرستیم،روز جهانی قدس یکی از بهترین و معنوی ترین روزهای سال برای هر مسلمانی است، همان طور که در بین سال، ماه رمضان بالاترین اوج معنویت را برای مسلمانان در سراسر جهان دارند و بعد از شب‌های قدر، آخرین هفته ماه مبارک رمضان با معنویت ترین هفته هر انسان مسلمانی است.

وی بیان کرد: امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی با معنویت‌ترین روز برای هر مسلمان را روز قدس نامگذاری کردند. امام راحل پیش قراول مقابله با رژیم کودک‌کش خبیث صهیونیستی بوده است، ذات این مرد با دفاع از مظلوم عجین شده بوده اما در قضیه فلسطین و دفاع از مردم آن، برتری در وجود امام راحل می‌دیدیم، ایشان در سالهای قبل از انقلاب نیز همیشه در دفاع از مردم فلسطین جلودار بودند و آن را یک امر واجب برای مردم می‌دانستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: در دوره پیروزی انقلاب اسلامی که امام راحل در احیای اصول اساسی اسلام جلودار بود، ایده بزرگ دفاع از مردم مظلوم فلسطین را نهادینه کرد و در اولین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پیام خود ملت ایران و همه ملتهای اسلامی را به گرامی داشت این روز بزرگ و اعلام همبستگی با همه مردم جهان برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین فراخواند.

سردار قاآنی ادامه داد: ایده ارزشمند دفاع از مردم مظلوم فلسطین را امام راحل برای فرزندان خود در ایران اسلامی و سراسر عالم اسلامی نهادینه کردند و آخرین جمعه ماه رمضان روز قدس نامگذاری شد و فرمودند روز قدس یک روز جهانی است و روزی نیست که فقط به قدس اختصاص داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز قدس روز اسلام است، روز قدس روز پیامبر اکرم است و روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا کنیم.

وی بیان کرد: امام راحل از موضوع دفاع از فلسطین شروع کردند اما روز قدس را به عنوان روز اسلام و احیای اسلام و دفاع از همه مظلومین اسلام تعمیم می‌دهند که الحمدالله طی این چند سال هم ملت ایران و مرحله به مرحله همه ملت‌های اسلامی آنجایی که دولت‌های عقب مانده آنها مانع نشدند، هر سال روز قدس را بهتر از سال‌های قبل برگزار کردند، حتی در ایام کرونایی هم بیکار ننشستند و با موتور و وسایل نقلیه خود در راهیپمایی این روز قدس همه برای همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و مسلمان مظلوم حضور پیدا کردند.خوشبختانه روز قدس هر سال اعتلای بیشتری پیدا می کند و بدون تردید، با بزرگداشت این روز عظیم و اهتمام جدی که مسلمانان به آن دارند، مقدمات آزادی سرزمین قدس و فلسطین و مسجد الاقصی فراهم شده و زمان طولانی نخواهد گذشت که آزادی قطعی آنها محقق خواهد شد.

 فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: فلسفه روز قدس را می‌دانید و سابقه این مسئله را آشنا هستید؛ یک سرزمین دارای چندین هزار سال پیشینه تاریخی و یک ملت بزرگ که محل حضور خیلی از پیامبران الهی بوده است بعد از توطئه جنگ‌های جهانی قدرت‌های مختلف دنیا کردند با دو دلیل بس که یهودی‌های صهیونیست آدم‌های شروری بودند حتی دولت‌هایی مانند انگلیس که در راس دولت‌های شرور عالم است آن‌ها را نیز خسته کرده بودند به دلیل اینکه از شر صیونیست‌های شرور خلاص شوند آمدند جماعتی را پیداکردند که شعار و انگیزه درست کردن یک سرزمین و دولت را داشتند؛ در طول یازده سال که انگلیس خبیث قبل از اینکه رژیم جنایت کار را تاسیس بکند سرپرستی سرزمین فلسیطین را به عهده گرفت طبق آمار 13هزار نفر را کشتند و چند میلیون انسان را مهاجر کردند و در سال 1948 میلادی این زمینه را فراهم کردند که با آوردن همه آدم‌هایی که این انگیزه را داشتند از اروپا ، روسیه، افریقا و ... آوردند و اسمشان را گذاشتند ملت یهود در حالی که اصلا ویژگی‌های یک ملت را ندارند.

قوم اسرائیل شعار نیل تا فرات سر داده بود

وی اظهارکرد: همه این آدم‌ها را آوردند در سرزمینی که تاریخ دارد، ملت دارد و این ملت را به شهادت رساندند ، تبعید و اخراج کردند از کشورشان و یک مجموعه آدم‌هایی که اسمشان را گذاشتند ملت و قوم یهود را آوردند فلسطین؛ امما خمینی (ره) می‌فرمودند این غده سرطانی باید از صفحه روزگار محور شود، این منطق است چرا که سرزمینی که مردم داشت، تاریخ داشت  را از کشورشان بیرون کردند و قوم یهود برای خود یک رژیم تاسیس کرد؛ این سزمین ملت و صاحب دارد و تنها مردم فلسطین به آنجا تعلق دارند.

سردار قاآنی ادامه داد:باوجود اینکه یک رژیم درست کردند اما در طول هفتاد و چندسال هیچگاه نتوانستند یک ملت واحد باشند؛ در سزمین‌های اشغالی که به شدت سانسور خبری می‌شود تا مسائل درونیشان افشا نشود تبعیض نژادی در اوج خود قرار دارد؛ در کتاب‌هایی که این آمار را نوشته اگر بخوانید اختلاف طبقاتی در بالاترینش در درون این رژیم است یک مجموعه آدمی که نژاد پرست هستند و خشونت گرایی در ذاتشان است و در وابستگی به دنیا معروف هستند و فتنه و فساد کانون ایجادش در دست مردم جنایت کار اسرائیل است و بدترین رفتار را با مومنان دارند و ملت غاصبی هستند که در فلسطین برای خود رژیم درست کرده‌اند.

 فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: در طول مدتی که رژیم جنایتکار درست شده و ابتدا انگلیس و بعدها امریکا و قدرت‌های غربی از این قوم حمایت کردند یک تصوراتی را درست کردند برای مردمی که در این چهاردیواری هستند و مردم دیگر دنیا که وقتی عمق پیدا می‌کند می‌بینیم این تصورات بافته فکر صهیونیست‌هاست که می‌خواهند سلطه خود را در منطقه گسترش دهند. این‌ها شعار نیل تا فرات را داشتند و اگر این مبارزه گسترده‌ای که  علمای دین مانند امام خمینی و رهبر انقلاب جلو دار آن بودند و مردم فلسطین و دیگر مردم جهان اسلام دنبال این مبارزه ارزشمند را نمی‌گرفتند و در مقابل این رژیم جنایتکار نمی‌ایستادند حتما دنبال توسعه بودند.

وی افزود: وقتی خرمشهر را مردم فتح کردند همزمان با آزادی خرمشهر چند هفته‌ای نگذشته بود که اسرائیل از جنوب لبنان حمله کرد و تمام جنوب را تا مرکز طی کرد و هر جنایتی کردند و حدود 3هزار انسان مظلوم را به شهادت رساندند این خصلت رژیم صهیونیست است و اگر این استحکام مردم مقاوم و مبارز مسلمان در سرتاسر عالم نبود هر روز با این کشتار در فلسطین و لبنان و ... ایده نیل تا فرات خود را دنبال می‌کردند.

سردار قاآنی عنوان کرد: با به کارگیری تمام تجهیزات نظامی، به اصطلاح خودشان شکست ناپذیر ترین ارتش منطقه را و ارتش دنیا را برای خود ردیف کردند و متاسفانه حوادثی اتفاق افتاد که این تصورات و القاهای غلط را در ذهن خیلی‌ها برجسته کرد به عنوان مثال در جنگ 6روزه که در رمضان اتفاق افتاد سه کشور بزرگ عربی، سوریه ، اردن و مصر با این رژیم درگیر شدند و با حمایت بین المللی و ابزاری که در اختیار این رژیم بود و خیانت‌هایی که به ملت مردم فلسطین و این کشورها شد متاسفانه در 6روز هر سه کشور شکست خوردند و سرزمین‌های را از آن‌ها گرفتند  هنوز به نوعی در تصرف این رژیم است و این حادثه شکست ناپذیری رژیم اسرائیل را در اذهان تثبیت کرده بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی و اینکه این نظام الهی با رهبری ولایی پا در عرصه مبارزه مستقیم میدانی برای مقابله با این رژیم جنایتکار گذاشت؛ فرهنگ انقلاب اسلامی و بچه های تربیت شده فرهنگ انقلاب اسلامی دیگر این ارتش شکست ناپذیر را یک موفقیت برایش نمی‌بینید.

وی افزود: با تلاش مجاهدانه فرزندان انقلاب اسلامی در لبنان حزب الله به جلوداری سید مقاومت ؛ در جنوب لبنان فرزندان انقلاب در سال 2هزار با همین  ابزار و امکانات اولیه که داشتند امام با ایمان راسخ و شهادت طلبی چنان این رژیم  تا بن دندان مسلح را فشاردادند که وقتی در 2هزار میلادی از جنوب لبنان عقب رفت، عقب نشینی نکرد بلکه فرار کرد ؛ همه شما می‌دانید عقب نشینی قائده دارد اما اسرائیل حتی فرصت نداشت بی سیم خود را  بردارد و غذای روی اجاق را کنند و فرار کردند؛ فرزندان انقلاب اسلامی که راه با عزت زندگی کردن را آموخته بودند این رژیم جنایتکار را  فراری دادند و این تحقیر را به فکر جبران برامدند و 6سال مانور برگزار کردند و تجهیزاتشان را گسترش دادند و در روز و شب عملیات می‌کرد و مجهز شد و جنگ 33روزه را راه اندازی کرد و جنایتی نبود که این رژیم انجام ندهد و شهرها و روستاهای جنوب لبنان را از بین بردند و منطقه شیعه نشین ذاهیه را با خاک یکسان کرد و 23بمب را در کمتر از چند ثانیه روی یک ساختمان ریختند و خط هوایی  تشکیل دادند.

 فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان کرد: خارجه وقت آمریکا در اتقاق جنگ اسرائیل نشست و بعد از اینکه نیمی از جنگ گذشته بود و برنامه ریزی کرده بودند که بساط حزب الله را جمع کنند و 20روز از جنگ گذشت  و این آروز را صهیونیست به گور برد و در مقابلشان نیروهای حزب الله با امکانات محدود و با ایمان و اراده  و استحکام به وعده‌های الهی ایستادند و ارتش اسرائیل را تحقیر کرد و دو سال کار کردند و در سال 2008 جنگ 22روزه را با فلسطینی‌ها رقم زدند اما مردم فلسطین با وجود اینکه با سنگ می‌جنگیدند اما 22روز این رژیم که پیشرفته ترین امکانات نظامی دنیا در اختیارشان قرار دارد عرض 6کیلومتری غزه  و متراکم ترین منطقه جمعیتی دنیا، حتی 2کیلومتر از این مسیر را نتوانست بگیرد.رژیم اشغالگر نمی‌فهمد بچه مسلمان چه شیعه باشد چه سنی وقتی رفاقت می‌کند با این مکتب ولایی ارزشمند هر روز که می‌گذرد عزت و قدرت پیدا می‌کند.

سردار قاآنی گفت: فرزندان انقلاب اسلامی، فرزندان معنوی رسول الله هستند و باید ارزش خود را بیشتر درک کنند، چرا که روزی 10 بار در بهترین حالت معنوی یعنی نماز ایستاده و "صراط مستقیم" را زمزمه می کنند، این بچه های مقاومت هر روز در برابر اسراییل و آمریکا قدرت بیشتری پیدا می کنند، امروز جبهه بین المللی مقاومت شکل گرفته است و وقتی جنایتکاران صهیونیست در جایی به بچه‌های فلسطینی حمله می‌کنند، این جبهه رشد بیشتری پیدا می‌کند.

وی  با بیان اینکه باید آبروی این رژیم جنایت کار را برد، افزود: چند ماه قبل خبری به این رژیم رسید که دو پهپاد ناشناس به سمت سرزمین اشغالی در حرکت است، 41 هواپیمای جنگی و شناسایی پهپاد این رژیم غاصب از سر شب تا صبح مشغول شناسایی این پهپادها بودند، اما نتوانستند کاری کنند، بعد به مردم سرزمین خود دروغ گفتند که رزمایش برگزار کرده اند. این در حالی است که باید مردمی بودند و حداقل جواب مردم خود را می دادند، حزب الله قهرمان یک هواپیمای بدون سرنشین خود را حدود 100 کیلومتر داخل سرزمین اشغالی فرستاد تا دور بزند و فیلم و عکس بگیرد و برگردد، در حالی که رژیم مدعی بود اگر پشه ای در آسمان سرزمین اشغالی حرکت کند، آن را خواهد زد.

سردار قاآنی اظهارداشت: از زندان‌های مخوف رژیم صهیونیست، انسانهای با اراده ای فرار کرده اند، در همین دو ماه گذشته این بچه ها پنج عملیات فداکارانه انجام دادند، در حالی که تمام سرزمین اشغالی اگر قدم به قدم حرکتی کنند، دوربین ها ثبت می کنند، چرا که این سرزمین پر از دوربین است. یکی از این جوانان با اراده از داخل شهر تلاویو در شلوغ‌ترین منطقه شرق وارد منطقه فساد صهیونیست‌ها شد و چندین آدم را کشت، آن وقت رژیم از سر شب که عملیات را شروع کرد تا نماز صبح نتوانستند آن جوان را پیدا کنند، چندین هزار نفر را همان شب بسیج کردند، همه هواپیماها بسیج شدند و همه جاده ها تحت کنترل درآمد تا یک جوان را شناسایی کنند، در نهایت آن جوان را هنگام نماز ظهر شناسایی کردند اما او در عین حال تسلیم نشد، یک چنین فرزندانی در درون این سرزمین تربیت شده اند.

وی خاطر نشان کرد: در عملیات "سیف القدس" سال گذشته که صهیونیست‌ها به قدس اهانت کردند و به بچه‌های فلسطینی آسیب زدند، غزه را تهدید کردند و گفتند چند ساعت فرصت می‌دهیم، اگر از مسجد الاقصی بیرون بیاید، حزب‌الله اولین موشک را روانه شهر تلاویو کرد، 11 روز رژیم جنگید و 11 روز حزب‌الله مقاومت کرد.

وی اضافه کرد: در عملیات "سیف القدس" طی 11 روز سه هزار موشک شلیک شد، این در حالی است که در جنگ 51 روزه سال 2014 کمتر از این تعداد موشک شلیک شده بود، ساخت موشک توسط حزب الله آن هم در شرایط جنگی و در شرایطی که روزی حداقل 20 هواپیما در آسمان کار اطلاعاتی انجام می دهد، کار بسیار دشواری است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: هر روز که می‌گذرد، حزب‌الله هم در قدرت، دقت و کیفیت امکانات و ساخت تجهیزات رشد بیشتری پیدا می‌کند و این وعده الهی است که این ملت غاصب عمری چندانی ندارد، هم اینک نیز بحث جدی بین این دولت غاصب و مراکز اطلاعاتی وجود دارد که چه سالی عمر آنها تمام خواهد شد، این شعار نیست این خروجی مراکز مطالعاتی این رژیم است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عقل و دلتان را بکار بیاندازید، عمر رژِیم صهیونیستی دارد تمام می‌شود، هشدار می دهیم که تا خانه‌هایتان در کشورهای اروپایی گران‌تر نشده و خانه‌هایتان در سرزمین اشغالی بی‌ارزش‌تر نشده است، خانه‌های خود در این سرزمین اشغالی را بفروشید و به سرزمین اصلی‌تان بازگردید. این فهم را داشته باشید که روز قدس همچنان تا از بین بردن همه صهیونیستها پابرجا خواهد بود و این جبهه مقاومت هر روز قوی تر از روز قبل می شود و تا شما را از بین نبرد، دست از کار برنمی دارد، این پیام روز قدس از ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم می‌خواست به هر شکل ممکن ایران را از سوریه بیرون کند و هر کار توانستند کردند اما استحکام رزمندگان جبهه مقاومت چنان با این رژیم کردند که شکست خورد، این استحکام ملت و این روز قدس که ادامه پیدا کرد، کانون مقاومت اسلامی را بوجود آورده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.