به گزارش سارنا به نقل لز فارس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه با بخش خبری 21 درباره دستور رئیس جمهور در زمینه واریز یارانه به حساب همه مشمولان قبلی که متقاضی تجدیدنظر در دهکبندی فعلی هستند، گفت: پیرو دستور آقای رئیس جمهور، همه عزیزانی که تا فروردین یارانه دریافت میکردند، اما بهدلیل قرار داشتن در دهک دهم یارانه آنها حذف شده بود و آنها درخواست بررسی مجدد داده بودند، آمار و کد ملی آنها از حدود دو، سه ساعت قبل در اختیار سازمان هدفمندی یارانهها قرار گرفت.
حجتالله عبدالملکی افزود: انشاءالله سازمان هدفمندی یارانهها نسبت به واریز یک ماه کمکمعیشتی برای این عزیزان اقدام خواهد کرد، و البته این مبلغ مسدود خواهد ماند تا ظرف یک ماه که آقای رئیس جمهور دستور دادند بررسی نهایی درباره وضعیت دهک این بزرگواران انجام شود و کسانی که استحقاق آنها تأیید شود، به این معنی که مشمول 9 دهک قرار گیرند، این مبلغ برای آنها آزاد میشود و میتوانند برداشت کنند.
وی درباره زمان لازم برای بررسی شکایات مردم گفت: این کار الآن در حال بررسی است و بهدلیل اینکه ما بانکهای اطلاعاتی متعددی داریم که وضعیت اقتصادی این خانوادهها باید در همه این بانکها مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و بهطور طبیعی فرصتی برای انجام این کار مورد نیاز است، به همین جهت آقای رئیس جمهور از ما خواستند که ظرف یک ماه این بررسیها انجام شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در جریان این بررسی، تعاملی با سرپرستان خانوادههایی که تقاضای تجدیدنظر دادهاند صورت خواهد گرفت و ظرف چند روز آینده پیامکی برای آنها ارسال و خواسته میشود که مجدداً به سایت مراجعه کنند و نسبت به هرکدام از بندها که اعتراض داشتند، مشخصاً در آنجا ثبت کنند و این فرآیند رفتوبرگشتی و تعامل بین همکاران ما و سامانه با عزیزانی که درخواست تجدیدنظر دادهاند، در نهایت جمعبندی خواهد شد که عضو 9 دهک هستند و یا نیستند.
عبدالملکی گفت: در صورتی که عضو 9 دهک تشخیص داده شوند، ظرف همین یک ماه اجازه برداشت مبلغ واریزشده را خواهند داشت.
وی افزود: دو درگاه برای ثبت درخواست تجدیدنظر وجود دارد؛ یک درگاه سامانه حمایت مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهنشانی hemayat.mcls.gov.ir است و درگاه دیگر شماره تلفن گویا بهشماره 09200006369 است که عزیزان میتوانند با تماس با این شماره تلفن کد ملی و شماره تلفن همراه سرپرست خانوار را وارد کنند و به فرد اعلام میشود که در چهدهکی قرار دارد و اینکه آیا برای ایشان مبلغی واریز شده است یا خیر؛ و در این تماس تلفنی از فرد خواسته میشود که اگر تجدیدنظر دارد دکمه موردنظر را بزند و با این کار تلفن گویا اعلام خواهد کرد که درخواست تجدیدنظر ثبت شده است و پیامکی هم برای سرپرست خانواده مبنی بر انجام ثبت درخواست ارسال میشود.
عبدالملکی گفت: این دو درگاه همچنان فعال هست و عزیزانی که فکر میکنند ذیحق هستند و باید بررسی مجدد شود میتوانند مراجعه کنند و درخواست تجدیدنظر دهند.
نظر بدهید